אֵלְרוֹעִי
לְקַדֵּשׁ, לְחַדֵּשׁ, לְהַנְהִיג! 
המנהיגים הבאים במערכת החינוך
לקדש חיים, לחדד דרך, להנהיג אנשים! 

תכנית "אלרועי" שואפת לפתח את הדור הבא של מחנכים ומחנכות במערכת החינוך הדתית. "מטרת העל של התכנית היא לצאת מהקופסה, לאפשר למורים ומורות להוביל שינוי אמיתי בתוך הכיתה, בצוות החינוכי ובקהילת בית הספר". 

תכנית 'אלרועי' מבית המדרש של מינהל החינוך הדתי, עמותת ליפשיץ ומכללת הרצוג יצאה לדרך היום עם המחזור הראשון, מחזור המייסדים. התכנית נועדה לטפח מצוינות של מחנכים ומחנכות בחינוך הממלכתי דתי השואפים לחנך תלמידים ותלמידות לערכי החמ"ד ולאור חזונו.

צילום: דויד וויל

בתכנית משתתפים 20 מחנכים, ממוסדות חמ"ד שונים.
במסגרת התכנית יפגשו המשתתפים דמויות שיפתחו שיח סביב שאלות ואתגרי החינוך, יעברו קורס מיומנויות הנחיה ודיון שיועבר ע"י שי בן יוסף. 
מנחי התכנית, גלעד לואיס ויעל ואן דייק, יפתחו סדנאות להעצמת דרכי עבודת המחנך, שיח עם תלמיד והוריו ועוד.
התכנית הינה שלב בתוך תפיסת החמ"ד בתנועת המחנכים המבקשת להגדיל את העיסוק החינוכי סביב נושאי הזהות הציונית דתית, כבסיס לעבודת החמ"ד כולו.

שוש נגר מ"מ ראש מינהל החמ"ד, אמרה כי זוהי "תוכנית פורצת דרך המכשירה נבחרת של מנהיגות מחנכים ומחנכות מובילות בחמ"ד. עוד תוכנית דגל בחמ"ד הרואה את מעמד ומקום המחנכים כמגדלור וכחוליה החשובה ביותר במערכת". 

עוד הוסיפה נגר, "אנו בטוחים כי קבוצה מובילה זו היא פריצה להמשך עתודות של מחנכים נבחרים ונבחרות הפועלים ביצרתיות ומתוך תודעת שליחות גדולה להכשיר ולהצמיח את דור העתיד של תלמידנו". 

"בשבוע של פרשת לך לך יוצאים ללימוד על חינוך, כדרכו של אברהם אבינו, המכיל ומחנך באהבה", אמר שלמה בקיש, יו"ר עמותת ליפשיץ. 

צילום: דויד וויל