במאמר שכתב מנהל תחום הסברה במכון צומת להלכה וטכנולוגיה, הרב שי סימינובסקי, העוסק בשאלת טעינת תאים סולריים בשבת ודין שעון יד הנטען מאליו, פוסק כי מותר לענוד שעון סולארי בשבת.

בתחילת המאמר מציין הרב סימינובסקי כי בשנים האחרונות ישנו מעבר להפעלת מכשור חשמלי ואלקטרוני באמצעות תאים פוטו-ווולטאים (תאים סולריים) הממירים את קרינת השמש לאנרגיה חשמלית.



כתוצאה מכך עולה השאלה האם צריך להימנע משימוש במכשירים הנטענים מהשמש במהלך השבת.
במאמרו מפרט הרב סימינובסקי את ההבדל בין טעינת מכשיר חשמלי באמצעות אור השמש להפעלת מכשור חשמלי באמצעות מעגל סגור.

הרב סימינובסקי,                                                                                                             צילום: ללא



הרב סימינובסקי מחלק בין טעינת תאים סולריים הגורמים לפעולת מכשיר מושבת, האסורה בשבת, לבן טעינת תאים בשעה שהמכשיר פועל. בסיכום דבריו הוא פוסק כי במקרה שהפעולה נעשית ממילא, ללא פעולה מכוונת, כדוגמת שעון יד הנטען מאור השמש, מותר לענוד את השעון בשבת.