שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, נחתה בשבת בבוקר בנתב"ג ושבה לישראל לאחר היעדרות של כחודש וחצי, בעקבות לידת בנה, אורי, בהליך פונדקאות. מיכאלי שהתה שבועות ארוכים בארצות הברית מכיוון שבנה שנולד לה וליאור שליין בן זוגה, נולד טרם זמנו.

הבוקר (א') פרסמה מיכאלי תמונה משותפת עם בנה התינוק בחשבון הטוויטר שלה. "שנים אני נלחמת על שוויון בעולם העבודה לנשים בכלל ולנשים עם ילדות וילדים בפרט. הבוקר אני יוצאת בפעם הראשונה ליום עבודה עם אורי בבית. עכשיו נראה אותי", כתבה ועוררה סערה חדשה.

המגיבים הזכירו למיכאלי את דעתה על המשפחה המסורתית הגרעינית ואת העובדה שבמשך שנים אמרה באופן נחרץ כי היא "אל-הורית" ושאינה מעוניינת להביא ילדים לעולם. "מזל טוב ובהצלחה. רק תזכרי ש"המשפחה הגרעינית היא המקום המסוכן ביותר לילד", כתב אחד המגיבים.

מנגד, היו כמובן גם תגובות חיוביות. "כאבא אתה ודאי זוכר איך ההורות שינתה לך את החיים ואת כל מה שחשבת עליהם קודם. הפעם הראשונה היא רגע מכונן, לידה מחדש של הורים עצמם. זו לא אותה מרב עכשיו, ולכן לא נכון להזכיר לה עכשיו את חטאיה ואת אמירותיה המטופשות". 

חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס, יו"ר השדולה למען שמירת השבת, ביקר היום את החלטה של מיכאלי לחזור לישראל בשבת. בציוץ בטוויטר כתב: "כבר כחודשיים השרה מיכאלי לא הייתה בארץ.. אוקי גם לא חשנו בחסרונה. ‏אבל להגיע דווקא בטיסה בשבת (כשישנן אפשרויות נוספות) כשרת התחבורה לארץ זה מוכיח על חוסר רגישות למדינה היהודית שלנו. ‏ואולי עדיף שתישאר שם בחו״ל מבטיח שלא נזיל דימעה".