לימודים לתואר אקדמי הם למעשה בחירת מסלול השקעה, שבסופה, לאחר עבודה והתמדה, יקנו לעצמם הסטודנטים כלים שיהוו להם מקפצה בשוק העבודה. בכל מוסד אקדמי אתם תתקלו באותן דרישות (פחות או יותר), עמידה בתוכנית לימודים על פי רוח המוסד ועוד. 

הקריה האקדמית אונו, לקחה את הדרישות צעד אחד קדימה, לא רק שילוב בין ההיבט המעשי והעיוני של הלימודים, דאגה שתוכנית הלימודים תתואם לשוק העבודה ולימודים שמלאים בתרגילים מעשיים, בקריה הקימו בראשותו של הרב משה רייס גוף אדמיניסטרטיבי שייתן מענה שירות ייחודי לסטודנטים הדתיים. "מינהל הציונות הדתית הוא קודם כל בית חם לכל סטודנט דתי בקריה האקדמית אונו - כל אחד צריך שידאגו לו באופן אישי" מסביר הרב רייס. "תפקידו של המינהל הינו לתת את המענה המיטבי לסטודנט הדתי – מעטפת תומכת לכל בקשה, פנייה או בעיה."

נותנים מענה לכל סטודנט, צילום: הקריה האקדמית אונו

התוכנית הייחודית הזו מציעה מגוון עשיר של מלגות, מפגשים חברתיים ושיעורים ברמה גבוהה בבית המדרש החברתי ע"ש לב-ברלינר בראשות הרב חגי לונדין. המינהל דואג גם לפעילויות מעשירות ומגבשות: סיורים בבית המשפט העליון ובכנסת, במרכזי הגמילה רטורנו ובבית מורשת המשטרה, הרצאות של דמויות מעוררות השראה כדוגמת רחלי פרנקל, מרים פרץ, חגית ריין ועוד.

"אני מאמין שלציבור הדתי יש המון מה לתרום למדינת ישראל וכבר כיום רואים את זה בהרבה מאוד תחומים. צריך להכיר בערכנו אבל גם להגיע מתוך ענווה" אומר ד"ר אלעד פינקלשטיין דיקן הפקולטה למשפטים. על כן הם מקיימים כנסים בנושא דת ומדינה ופוליטיקה בציונות הדתית בהשתתפות רבנים מובילים, חברי וחברות כנסת ועיתונאים בכירים (חלקם לומדים בקריה האקדמית אונו) – כך יוצא שלאורך התואר הסטודנטים משתתפים במגוון רחב של פעילויות, נפגשים עם דמויות מפתח בחברה הישראלית וסופגים תכנים שיהפכו אותם בהמשך לאנשי מקצוע טובים וערכיים יותר, כל אחד בתחומו.

הרב רייס מדגיש כי הוא רואה חשיבות שגם באקדמיה תהיה חברה וקהילה תומכת לכל סטודנט, כך המינהל הציונות הדתית בקריה הוקם במטרה לדאוג לסטודנטים הדתיים להעניק מסגרת חברתית-דתית.

ההבנה העמוקה של צרכי הסטודנטים הדתיים היא בהחלט ייחודית, אנחנו מבינים סטודנטית דתיה עם ילדים, הבנות שלי  כאלה, אז אני ישר קולט מה הצורך וישר יודע לתת את המענה. אני מבין ביינישים שרק סיימו  את המסגרות של ישיבה וצבא ומחפשים את דרכם בחיים. לכל אלו יש לנו כאן מענה מתאים" מספר הרב רייס ומוסיף: "גם בתקופה מאתגרת של קורונה ולימודים בזום ידענו להמשיך ולהעניק את היחס האישי, לאפשר השתתפות בפעילויות ושיעורים ולוודא שלמרות הריחוק החברתי שנכפה עלינו הסטודנטים יודעים שיש להם למי לפנות"

הקריה האקדמית אונו רואה לעצמה תפקיד חינוכי – ערכי – חברתי. זה מורגש וניכר בקרב הסטודנטים, לא לחינם זכתה האקדמית במקום הראשון בסקר רמת ההוראה. בוגרים רבים ותלמידים עכשווים משבחים את האקדמית אונו והתוכנית ומודים שאילולא הסיוע, היחס האישי והמענה החם של הצוות לא היו יכולים להגיע להישגים שהגיעו. הם מודים שזכו ללמוד במוסד שלא רק שם דגש על לימודים ברמה גבוהה מקצועית ומעשית אלא גם על הסטודנט וצרכיו השונים.

רוצים לשמוע עוד פרטים? לחצו כאן