עולים מקהילת שבט "בני המנשה" המתגוררים במרכז הקליטה אכזיב של ארגון שבי ישראל, אשר עלו לישראל בחודש מאי ממדינת מניפור בהודו, בעזרת שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שאטה, ארגון שבי ישראל והסוכנות היהודית - יחגגו לראשונה בחייהם ראש השנה בארץ הקודש.

העולים טעמו אתמול (ו') גפילטע פיש, כחלק מההכנות לחג. את ההיכרות עם אחד המאכלים הכי מזוהים עם ראש השנה, יזם עבורם ארגון שבי ישראל, שפועל מזה שנים להעלאתם לארץ. הדעות לגבי טעמו של המאכל בקרב העולים היו חלוקות.

העולים החדשים מהודו. צילום: ארגון "שבי ישראל"

מיכאל פרוינד, יו"ר ומייסד הארגון אומר כי עלייתם ארצה התרחשה לאחר 2,700 שנות גלות. "צאצאי שבט המנשה חוזרים סוף-סוף לארץ אבותיהם ואין תזמון טוב יותר מבחינתם להתחיל חיים חדשים בארץ ישראל, עליה חלמו במשך אלפי שנים, מפתחה של שנה עברית חדשה. הסיפור של הקהילה המיוחדת הזאת, שהצליחה לשמור על זיקתה לעם ישראל ולארץ ישראל במשך הדורות, הוא מרגש ומעורר השראה".

על פי המסורת המועברת בין הדורות, חברי קהילת בני המנשה בהודו רואים עצמם כצאצאים של שבט המנשה, אחד מעשרת השבטים שגורשו מארץ ישראל בסוף תקופת בית ראשון, לפני יותר מ-2,700, שנים על ידי מלך אשור. מספרם נאמד כיום בכ-10,500 נפש. כ-6,500 מהם עדיין ממתינים לעלות ארצה.

(בני המנשה שרים על העליה לישראל, ארגון שבי ישראל)