בשבועות האחרונים החל משרד התקשורת לקדם בנמרצות את קידום תשתית הסיבים האופטיים שצפויה לפתור את בעיית התשתית הקיימת היום וגורמת לחוסר נוחות לאלפי בתי אב בישראל, אך חברות התקשורת הגדולות משקיעות את מיטב המשאבים דווקא בפריסת תשתיות במרכזי הערים האורבניות שם טמונה רווחיות גדולה ביותר ואינם משקיעות ביישובי ספר ובניהם יהודה ושומרון.
"מבחינה עסקית החברות הגדולות פחות מעוניינות בישובים הקטנים והמרוחקים גאוגרפית ומעדיפות ישובים אורבניים בהן מספיק להן 2-3 מגדלי רבי קומות והם מחברים כמות מנויים כמו ישוב שלם בשומרון". מסביר יריב פאר מנכ"ל אינטרנט רימון.

פאר, מסביר כי רימון יחד עם ענקית תשתיות התקשורת הישראלית 'טלראן' וחברת x-fiber  החליטו להרים את הכפפה וחברו יחד למיזם יוצא דופן במטרה לספק אינטרנט על תשתית סיבים אפילו בישובים הקטנים ביותר ברחבי יהודה ושומרון.

"נדמה שאין היום בית בישראל שלא חווה את התסכול הגדול בעקבות התלות ברשת האינטרנט, הרגע הזה שבו כל בני הבית נאלצים ברגע אחד לגלוש הוא הרגע שבו מתחילות הבעיות. הזום שמקרטע וההורדה של הקבצים במייל שלוקחת זמן ארוך ומיותר. האשמה העיקרית מוטלת על התשתית שלא לקחה בחשבון שבשנת 2020 העבודה עם קורונה או בלי, הלימודים, המכשירים החכמים, הקניות והמפגשים החברתיים יבוצעו כולם בעזרת הרשת, דבר שמביא למצב שבכל רגע נתון יש 5-6 מכשירים מחוברים" ממחיש פאר את עומק הבעיה הקיימת היום ועד כמה המעבר לתשתית סיבים צפויה לשנות ללא היכר איכות הגלישה באינטרנט.

'היה לנו ברור שמדובר בפרויקט יוצא דופן וכי כדי להוציא אותו לפועל חייבים לשלב ידיים עם החברות המתאימות ביותר במשק בלי פשרות.

 "לנו ברימון כספקית אינטרנט יש את כל הכלים לנהל חווית לקוח משלב החיבור, דרך תפעול תקלות ושירות לקוחות במוקד גדול ומנוסה, אך לטובת יציאה למהלך שכולל תשתית איתנה נדרש לעשות חיבור לשחקניות תשתיות תקשורת בעלי ניסיון וידע בתחום. הראשונה, טלראן תקשורת, מחברות תשתיות התקשורת הוותיקות במדינה לה ניסיון וידע בפריסת סיבים אופטיים באיזורים כפריים. עד היום היא חיברה למעלה מ-130 קיבוצים וישובים בסיב אופטי. מדובר בחברה שכבר קיימת בישראל מעל ל-50 שנה והיא גם יבואנית של ציוד לפריסת סיבים, ראוטרים וציוד קצה. אפשר להגיד שהיא כבר ראתה הכל ואם יצוץ אתגר יש לה את הכלים להתמודד איתו". בנוסף, חברה אל המיזם המשותף חברת X-FIBER   אשר לה ניסיון מוכח בעבודה בהקמת תשתיות תקשורת בתחומי יהודה ושומרון, כולל באזורים מרוחקים  ובין היתר כבר החלה בפריסת תשתיות בהר ברכה, שילה, עלי, אפרת ועוד. כאשר במסגרת המיזם אנו נספק שירותי אינטרנט וטלפוניה לישובים ביהודה ושומרון וכמובן כל מי שירצה יוכל גם ליהנות מהאינטרנט המסונן של רימון בפס רחב. השילוב עם השותפים, טלראן תקשורת ו X FIBER יאפשר ללקוחות יהודה ושומרון ליהנות גם משרותי טכנאי לבית מהיר ואיכותי שכן המיקוד הגיאוגרפי יאפשר להחזיק צוותי שירות מקומיים וזמינים".

לסיכום אמר פאר: "בנימה אישית, הפרויקט הזה הוא הרבה יותר מעוד מהלך עיסקי שאני שותף לו, מדובר במהלך חברתי ולא פחות ציוני עבור תושבי ישראל, יש לנו ערך עליון להעניק לתושבי יהודה ושומרון את איכות החיים עם מהירויות גלישה של 200 מגה ומעלה בדומה למה שזוכים תושבי מודיעין, פתח תקווה וכפר סבא המחוברים לתשתית הסיבים. ההשקעה ביהודה ושומרון תגדיל את היכולות העסקיות של תושבי יהודה ושומרון, תאפשר לרכוש עוד השכלה ותפתח את חבלי הארץ היפים האלו"