הסופרת הבריטית ג'ואן רולינג, הלא היא ג'יי קיי, מוכרת בעולם בזכות סדרת הפנטזיה המפורסמת שיצאה לאור לפני שני עשורים, ומאז נראה כי אין בית שלא מכיר את הארי פוטר. היום מתברר כי הסופרת מוכרת גם בזכות התבטאויות שלה נגד קהילת הלהט"ב. 

בציוץ שהעלתה אתמול לחשבון הטוויטר שלה, השיבה רולינג למבול התגובות הזועם שהיא מקבלת בנושא. בצילום מסך שהעלתה לרשת, נכתב לה "אני מאחל לך שתמצאי מטען-צינור נחמד בדואר". רולינג צייצה בתגובה, "כשאתה לא יכול לפטר אישה, לעצור אותה, לגרום למוציא לאור לעזוב אותה וכל ביטול שלה רק מעלה את מכירות הספרים-באמת יש רק מקום ללכת אליו". בהתייחסה לתגובות שהיא מקבלת, אמרה הסופרת: "מאות פעילי טרנס איימו להכות, לאנוס, להתנקש ולהפציץ אותי".

בשנה שעברה הסופרת המפורסמת נתפסה כשנויה במחלוקת לאחר שאמרה כי "האקטיביזם הטרנסג'נדרי הוא הדרך לשחוק את מעמדה הפוליטי והביולוגי של האישה". 

כוכבי הסדרה, אמה ווטסון ודניאל רדקליף, הלא הם הרמיוני והארי, הגיבו בתמיכה לקהילה הלהט"בית. רולינג הזדרזה להבהיר כי היא "לא טרנסופובית, אלא מתנגדת לתנועה שהיא מאמינה שגורמת נזק". בעקבות האמירות שלה נרשמה ירידה בקניית הספרים ואירועים בהשתתפותה בוטלו.

צילום: shutterstock