שר הבריאות ניצן הורוביץ כינס הבוקר (ב') דיון בהשתתפות שרי הכלכלה והתרבות ובבכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק. המתווה עליו יסוכם יוצג בקבינט הקורונה שצפוי להתכנס היום.

"אנחנו לא מדברים על סגירת נתב"ג", אמר הורוביץ בדיון, והוסיף: "הגישה שלנו היתה ונשארה לנקוט בצעדים לבלימת התחלואה, במינימום פגיעה במשק ותוך שמירה על שגרת החיים. כן, סביר להניח שמדינות נוספות יכנסו בקרוב לרשימת המדינות האסורות. אין מנוס מזה. הכניסות והיציאות מישראל יהיו תחת פיקוח הדוק, אבל לא נסגור את נמל התעופה".

הורוביץ, בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, צפוי לבקש משרי הקבינט לאשר השבוע את המתווה שעליו המליץ משרד הבריאות עוד בשבוע שעבר. על פי המתווה, תידרש הצגת תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית באירועים מעל 100 איש.

המתווה שגובש בשיתוף עם נציגי בעלי אולמות, מדבר על אירועי חתונות ושמחות, הופעות עמידה, מסיבות וכנסים. כניסה לאירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית. ההגדרה לאירוע בעל סיכויי הדבקה גבוהים: אירוע תחום שמתקיים במקום סגור בהשתתפות מעל 100 איש, הכולל אכילה ושתייה וערבוב בין המשתתפים.

בנט אמר לפני כחודש "מי שלא צריך לצאת לחו"ל, שלא ייצא לחו"ל", אך כמו אתמול, גם הבוקר נרשמו תורים ארוכים בשדה התעופה בן גוריון, ו-37 אלף נוסעים צפויים להיכנס ולצאת מישראל. הפרצה בנתב"ג הביאה ללא פחות מ-300 שרשראות הדבקה חדשות, והובילו לכ-529 חיובים לנגיף הקורונה ששבו מחו"ל. 

&t=59s
(דברי ראש הממשלה בנתב"ג לפני כחודש)