קורס נהיגה מונעת שייך לתחום הבירוקרטי המתיש של החיים המודרניים. אבל לפעמים, הבירוקרטיה הופכת לנזק של ממש. איש הדיגיטל אסף פאסי סיפר היום (ד') איך ניצל מהאטימות הממסדית בזכות חסד של שר לשעבר. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, סיפר פאסי כי קיבל הודעה על התליית רישיונו, כיון שלא השתתף בקורס לנהיגה מונעת. פאסי הסביר שהקורס אליו נרשם התבטל, והאפשרות לחדש את ההשתתפות חודשה ממש לאחרונה. "על המכתב לא היו כל אופציות או כתובת לערעור, כתב, "בצר לי פניתי לשר התחבורה לשעבר". 

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כבר עזב את משרד התחבורה לאחר כמה חודשים בודדים של כהונתו כשר. עדיין, הוא מקפיד להמשיך את המורשת שהתחיל אז ומסייע לאזרחים בהתמודדות מול הקשיים הבירוקרטיים בתחום. עם כניסתו לתפקיד, פרסם השר בחשבון הטוויטר שלו, "אם אתם תקועים בתחנות וממתינים לאוטובוס הביתה אתם מוזמנים לשלוח לי הודעת ווטסאפ לנייד האישי (0528903771). כל פניה תועבר בע"ה ובלי נדר לחברות האוטובוסים לטיפול. אני ער עד שאחרון הנוסעים שנתקע בשל אירועי היום יעלה על אוטובוס בדרכו הביתה בבטחה". הפעם, הוא סייע לא רק לאדם בודד. לאחר שפנה למשרד התחבורה, נדחתה פסילת הרישיון עד סוף שנת 2021, וחלה על כל מי שקיבל את מכתב הפסילה. 

"בצלאל היה עבורי כתובת תמיד, גם כאשר לא תמכתי במפלגתו", כתב פאסי, "הסברתי את הטעות והוא בדק והתקשר ואז עדכן- תוך שעות הבעיה נפתרה לא רק עבורי, אלא עבור כלל אלה שקיבלו את המכתב הדרקוני. התליית הרישיון של כולם נדחתה עד סוף השנה. שאפו בצלאל ותודה. והעבירו הלאה שכל מי שנפל עליו מכתב שכזה לאחרונה".

התליית רישיון, כלומר פסילת רישיון הנהיגה, משמשת את רשות הרישוי במאמץ לאכוף את השתתפות הנהגים ביצוע הנחיות והחלטות של משרד הרישוי. על פי החוק, נהג שקיבל הודעה על התליית רישיוני חייב להפקיד את רישיון הנהיגה בתוך שבעה ימים מיום קבלת ההודעה. רשות הרישוי תחדש את הרישיון רק לאחר שיבצע את אמצעי התיקון הנדרש, במקרה הזה מדובר בהשתתפות בקורס לנהיגה מונעת. 

"הקרדיט לא לא, אלא לעובדי משרד התחבורה שקשובים תמיד לפניות ועושים הכל כדי לתת את השירות הכי טוב שהם יכולים", כתב סמוטריץ' בחשבון הפייסבוק שלו, "גם לשרה מרב מיכאלי שהביאה איתה למשרד רוח מאוד טובה וחיובית ונותנת להם רוח גבית". 

"אני משתדל תמיד להיות זמין ולעזור בכל נושא", אמר סמוטריץ' לחדשות כיפה, "במשרד התחבורה אני פשוט מכיר יותר ויודע יותר למי לפנות בכל נושא אז בד"כ אני מצליח יותר לעזור". 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

באשר להתליית הרישיון אמר סמוטריץ, "פניתי לגורם האחראי (היו לי כמה פניות כאלה בימים האחרונים) והם זיהו את זה אכן כבעיה רוחבית ודחו רוחבית לכולם".