איך עובדת הקרן בה חברים כ-25,000 משפחות?  קרן יחד חסד או ביטוח חיים? ומה גובה הסכום המקסימלי עד כה שהעניקה הקרן לכל ילד במשפחה במקרה של אסון? - וכיצד סב המשפחה יכול לצרף את כל ילדיו ונכדיו לקרן - כל השאלות וכל התשובות על קרן יחד

קרן יחד הכריזה על מבצע לצרוף משפחות לקרן, במהלך שבוע "אהבת חינם בתשעת הימים", במיזם צרוף המשפחות קוראת הקרן למשפחות להצטרף למעגל הקרן ובכך לחזק את הערבות ההדדית בין חלקי הציבור, מתוך רצון לתת גב לכל חברי הקרן במקרה של ח"ו פטירת אחד ההורים. מטרת הקרן היא להוות עמוד של תמיכה כלכלית למשפחות בהן איבדו את אחד ההורים, זאת באמצעות גביה חד פעמית מכלל החברים בקרן והענקת הסכום שהצטבר ליתומים, לצרכי הקיום בהווה ובעתיד. ריכזנו כאן את כלל השאלות כיצד עובדת הקרן, באילו מקרים מסייעת הקרן, כיצד עובדת הגבייה ועוד.

האם המינוי הוא לאדם או למשפחה?
המינוי לקרן יחד הוא משפחתי.

המינוי המשפחתי – עד איזה גיל הוא תופס?
במקרה אסון, תיפתח קרן עבור כל אחד מילדי המשפחה שאינם נשואים ושגילם מתחת ל-30. (הועד רשאי להחליט במידה ויש צורך מיוחד, לפתוח קרן גם לילד שנישא בתוך שנתיים הסמוכות לפטירה).

האם הקרן מתאימה גם לבני זוג ללא ילדים או שילדיהם מעל גיל 30?
הקרן מתאימה בהחלט. זוג ללא ילדים או שילדיו כבר גדולים יכול להתחבר אל הקרן, כמעשה של חסד.

האם ילד שהתחתן ועד כה נכלל במינוי המשפחתי חייב להצטרף כעת בעצמו כדי להיות מנוי בקרן?
כן. כדי שילדיו העתידיים ייכללו בקרן.

האם ראשי המשפחה (סבא וסבתא) יכולים לעשות מנוי שיכלול את כל צאצאיהם?
סבא יכול לרשום את משפחות ילדיו הנשואים, אך עליו לעשות מינוי בתשלום לכל משפחה בנפרד.

כמה משפחות יכולות להצטרף לקרן?
מספר החברים אינו מוגבל. ככל שיצטרפו יותר משפחות, הנטל על משפחות המנויים במקרה אסון יהיה קטן יותר, ויותר משפחות יהיו מוגנות כלכלית במקרה של פטירת אחד ההורים.

האם הקרן מטפלת גם במקרים סיעודיים?
הקרן פועלת רק במקרה של פטירה.

למה לא לעשות ביטוח חיים וזהו?
במקרה של פטירה, ביטוחי החיים הבסיסיים לא תמיד מעניקים סכום המספיק לכל ילד וילד ליציאה לחיים עם עזרה כלכלית מתאימה.
הקרן מסייעת לפי הצורך גם למשפחות שנעזרו בביטוח חיים, כדי להשלים את הסכום הנדרש לכל ילד.
בנוסף, צריך לדעת שלא מעט משפחות מתקשות לשלם את הסכומים הנדרשים לביטוח חיים, ולכן מקטינות את התשלום החודשי לביטוח וכך מצמצמות מאוד את הסכום שיקבלו מהביטוח בשעת אסון. חשוב להדגיש כי הקרן איננה פועלת במתכונת של חברת ביטוח הגובה דמי ביטוח חודשיים על בסיס חישובים אקטואריים שונים, הכוללים בין היתר את רווחי חברת הביטוח לאחר כיסוי הוצאותיה. מטרת קרן יחד להיטיב עם המשפחה ולעזור לה ככל האפשר לעוגן וביטחון כלכלי לאורך שנים, כאשר התשלום החודשי הוא מינימלי, ללא כל מטרות רווח.
קרן יחד גובה כספים מחבריה רק במקרה של פטירת מי מחבריה, כשכל הסכום שנגבה מיועד ליתומים, בתוספת עלויות מינימליות בגין הטיפול בהקמת הקרן למשפחה וליוויה הראשוני. למען הסר ספק, אין בכוונת הקרן לעודד הפסקת תשלומי ביטוח חיים.

להצטרפות וקבלת מידע נוסף

איך נערכת הגבייה?
כל מנוי, במסגרת הרישום וההצטרפות לקרן, חותם מראש על הסכמה לגבות ממנו את התשלום באחד מאמצעי התשלום – הוראת קבע בנקאית או כרטיס אשראי. חשוב להדגיש כי מנויי קרן יחד אינם משלמים תשלום חודשי קבוע. כלומר אם לא קרה אסון באותו חודש, ברוך ה', לא משלמים דבר. במקרה של פטירת אחד המנויים ייגבה סכום מסוים, על פי הצורך ובהתאם לכללי התקנון, ובכל מקרה התשלום לא יעלה על 60 ש"ח לחודש אחד, ועוד 4 ש"ח לכל היותר על השתתפות בהוצאות הליווי והטיפול במגבית למשפחה. אם יהיה צורך ביותר מ-60 שקלים בחודש מסוים, יחולק וייפרס התשלום על פני כמה חודשים.

האם כל משפחה שהתייתמה תקבל אוטומטית כסף מהקרן?
מטרת הקרן היא לסייע ולאפשר ליתומים לצאת לחיים בצורה כלכלית מאוזנת, ועל כן במקרה פטירה יגויסו בכל מקרה עבור כל יתום זכאי 50,000 ש"ח, עם אפשרות להשלמה עד 150,000 ש"ח לכל יתום. הקרן היא קרן צדקה, ולכן לא תגבה מן המנויים כסף נוסף במקרה שבו המשפחה יכולה, תודה לא-ל, להעניק לילדיה ביטחון כלכלי גם ללא סיוע משלים מהקרן. נציג מקצועי מטעם הקרן ייפגש עם המשפחה, ויבחן עמה את מצבה הכלכלי. אם יתברר כי אין באפשרות המשפחה להעמיד סכום משמעותי לטובת הילדים לכשיתבגרו, יקבע ועד הקרן השלמת הגבייה לסך של עד 150,000 ש"ח לכל יתום. רצון הקרן לאפשר למשפחה לחיות בכבוד ורווחה, ולאפשר לילדים עתיד כלכלי יציב ומיטיב.

קרן יחד הוקמה לפני כ-7 שנים, עד כה סייעה הקרן לכ-482 יתומים, בסכום כולל של כ-62 מיליון ₪. בקרן חברים כיום כ- 25 אלף משפחות. מבצע ההצטרפות לקרן, שיוצא תחת השם "אהבת חינם בתשעת הימים" מתחיל בתאריך ב' באב ויימשך עד לתאריך ז' באב. ההצטרפות קרן נעשית באופן פשוט באמצעות מילוי טופס באתר הקרן. ההצטרפות לקרן מהווה חסד אמיתי, כאשר אין תשלום חודשי קבוע ובמצב חלילה של פטירה של אחד מחברי הקרן נעשית גבייה שקטה מכלל המשפחות בקרן.

להצטרפות וקבלת מידע נוסף