בתחילת חודש מאי, בבוקר שלאחר סיום המנדט של ח"כ בנימין נתניהו, הודיע ח"כ עמיחי שיקלי מימינה על התנגדותו לממשלת השינוי, בה תמכו שאר ששת חברי סיעתו. במהלך הימים המשיך שיקלי לדבוק בגישה המתבדלת מהמפלגה, לא כדי להתריס. לטענתו הוא נשאר נאמן להבטחות הבחירות של המפלגה.

במהלך ריאיון שישודר הערב (ב') בחדשות 13, הפתיע שיקלי והודה, לו היו מונחים לפניו היום שני פתקים, אחד של בנט והשני של נתניהו, הוא היה לוקח את הפתק של נתניהו. 

במכתב אותו העביר לפני כחודשיים לראש הממשלה נפתלי בנט, אז ח"כ פשוט, הסביר שיקלי כי הוא מתנגד לממשלת שמאל משלוש סיבות.

  1. "בצד האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. "התחייבנו שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג".
  2. בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?

  3. בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית הנוכחית : חילופי ממשל מסוכנים מעבר לים, התגרענותה של איראן, והאלימות הגואה בירושלים וביו"ש".