כ-160 אלף חברי הסתדרות המורים בוחרים היום (ג') את הנהגת הארגון. מזכירת הארגון והמועמדת המובילה העומדת בראש סיעת אמ"י, יפה בן דויד, הקדימה את הבחירות בשנה. המורים יצביעו לאחת משש סיעות ואין מדובר בבחירה ישירה. על פי אחוז הקולות, לכל סיעה יבחרו 401 הצירים המרכיבים את ועידת הסתדרות המורים, והצירים הם שיבחרו את המזכיר הכללי של הארגון.

יפה בן דויד: "צריכה להיות הגבלת קדנציות, אני לא מתכוונת להישאר בתפקיד עד גיל 70"

בראיון לחדשות כיפה אמרה הסבירה בן דויד את הליך הקדמת הבחירות: "ההקדמה נועדה שנוכל לשבת במהרה על הסכם שיהיה הכי טוב לעובדי ההוראה, אם הייתי הולכת לפי אינטרס אישי יכולתי לשבת לפי החוקה בתפקידי עד 2023. לעובדי ההוראה זה לא היה טוב, אז הקדמתי את הבחירות רק כדי לדאוג לעובדי ההוראה. כל הקואליציה תמכה בהקדמה, וזה מוזר שהאופוזיציה התנגדה, אני לא מכירה אופוזיציה שמתנגדת להקדמת בחירות".  

מתנגדיה של בן דויד אומרים כי הבחירות הוקדמו מכיוון שהיא חוששת לאבד את האהדה הרבה לכאורה, אותה צברה בקרב המורים בתקופת משבר הקורונה.

הן דויד מסיימת את הקדנציה הראשונה שלה, לשאלה האם היא בעד צריך הגביל את מספר הקדנציות, השיבה: "צריכה להיות הגבלה, אני לא מתכוונת להישאר בתפקיד עד גיל 70-80. אני באתי מפוקסת לתפקיד. את ההחלטה אם אשאר או לא אני משאירה לעובדי ההוראה, ואני סומכת עליהם שהם ידעו לתת את הקול למי שיעשה עבורם טוב. אני מקבלת אהבה ואהדה גדולה מכלל הצוותים".

בן דויד הרחיבה במהלך הריאיון לילדות שלה בצל אביה הציוני דתי. "אני גדלתי בבית מאוד ערכי, אבי הוא איש הציונות הדתית וכך גם בעלי, בוגר כפר מימון וכן הילדים שלי שהם בוגרי ישיבות והבת שלי בוגרת אולפנת גוש קטיף. מה שעומד לנגד עיניי הוא טובת עובדי ההוראה, לזה נבחרתי וזה היעוד שלי, ומה שנותן לי את הכוח זה האמונה וגם האהבה והתמיכה מעובדי ההוראה".