הממשלה אישרה היום (ו) כי בעקבות האסון שהתרחש בהר מירון, יוכרז יום אבל לאומי ביום ראשון , כ באייר התשפ"א (2/5/2021). ביום זה יורדו דגלי המדינה לחצי התורן במבני ציבור, מחנות צה"ל ובנציגויות ישראל בחו"ל. 

האסון במירון: 45 אנשים נהרגו באחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה, כעת מתחילים להתפרסם שמות הנהרגים ביניהם נערים וילדים. ההרוגים נרמסו תחת ההמון בשביל שלא עמד תחת העומס ונחסם על-ידי המשטרה סמוך להדלקה של חסידות תולדות אהרון.

בנוסף הכריז יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין כי מליאת הכנסת תקיים ביום שני הקרוב, כ"א באייר, 3 במאי, דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע הלילה במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי. 

כמו כן הנחה יו"ר הכנסת לוין כי ביום ראשון, אשר הוכרז על ידי הממשלה כיום אבל לאומי, יורדו דגלי הלאום ברחבת הכנסת ועל גג המשכן לחצי התורן. כן יתאפשר לחברי הכנסת להדליק נרות זיכרון בכניסה למשכן הכנסת. 

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין: "לבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון הכבד. אני שולח, בשם הכנסת כולה, איחולי החלמה מהירה לפצועים."

בעקבות יום האבל הלאומי שהוכרז: שר התרבות והספורט קורא לגורמי התרבות והספורט בישראל לכבד את היום ולהימנע מקיום כל אירוע או משחק. שר התרבות והספורט, ח״כ חילי טרופר:
״זה הזמן לערבות הדדית. עלינו לכבד את זכרון הנספים באסון הר מירון ולהפסיק את פעילויות התרבות והספורט. ראוי להמנע מקיום כל אירוע, משחק או מופע.
חברה שיש בה סולידאריות היא חברה שכואבת ומתעצבת כשמישהו אחר נופל.
תנחומים עמוקים למשפחות שאיבדו את יקיריהם ואיחולי החלמה לפצועים״.