ישיבת הממשלה שהתכנסה היום (ג') כדי להצביע על מינוי שר משפטים קבוע, הפכה במהרה לקרב צעקות בין שרי כחול לבן והיועץ המשפטי לממשלה, ובין שרי הליכוד, ראש הממשלה נתניהו ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן, זאת בעקבות הפלת ההצבעה על מועמדותו של גנץ לתפקיד ואישור מינויו של אופיר אקוניס לתפקיד שר המשפטים. בעקבות זאת, הסערה זלגה גם למסדרונות הכנסת והמערכת הפוליטית החלה לתסוס בקריאות בעד ונגד המהלך. 

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב לדברים ואמר: "כל מי שהעלה בדעתו אפילו לרגע לחתום על הסכם כלשהו עם נתניהו, קיבל תזכורת שאין שום סיכוי שהוא ימלא את חלקו בשום הסכם", אמר לפיד ברמיזה לסער ובנט שמנהלים מגעים עם איתו ועם נתניהו, "אם היה מי שעוד חשב שנתניהו צריך לשבת ליד שולחן הממשלה - היום הוא קיבל תזכורת שהוא חייב כבר ללכת. הזלזול הבוטה בשלטון החוק, בכל הסכם שהוא חתם עליו, השקרים כדרך חיים - כל זה פרץ היום סביב מינוי שר המשפטים. הוא פשוט לא מסוגל לא לרמות".

גם יו"ר תקווה חדשה הגיב למינוי שר המשפטים החדש: "הסאגה בישיבת הממשלה ההזויה היא עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון", אמר סער, כשכעת נראה כי האופציה לממשלת ימין שכוללת את תקווה חדשה - קלושה.

שרת התיירות, חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, שהצביעה נגד מינויו של אופיר אקוניס אמרה כי, "כל מי שהליכוד וראש הממשלה מציע לו רוטציה - שיראה היטב את ההתנהלות בדיון היום בממשלה, ויחשוב לעצמו איך תיראה הממשלה ומה יהיו שווים הסיכומים איתו, בהצלחה".

מנגד, חברי כנסת מהליכוד תמכו במהלך של מפלגתם ושל ראש הממשלה. חבר הכנסת שלמה קרעי בירך על המינוי החדש: "‏כל הכבוד לראש הממשלה על הנחישות מול סוכני הכאוס וההפיכה המשפטית.
מזל טוב לשר המשפטים החדש אופיר אקוניס". 

חבר הכנסת מיקי זוהר תקף אף הוא את היועץ המשפטי לממשלה, בעקבות פסילת המינוי: "‏אנו עדים להתנהלות כוחנית של מנדבליט בתאום מלא עם גנץ וכחול לבן, מדהים שהם אפילו לא מנסים להסתיר את זה. הם איבדו כל רסן תוך התעלמות מרצון העם. אני מציע לכל אבירי השלטון להפסיק לאיים עלינו עם בג״ץ, מדינת ישראל היא דמוקרטיה שמתנהלת בהתאם לרצון הרוב ולא על פי גחמותיו של היועמ״ש".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התבטא נגד היועץ המשפטי לממשלה ופנה אליו תוך עקיצה לראשי ימינה: "אדוני היועמ"ש, אביחי, אל תדאג. קצת סבלנות. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים את ״ממשלת השינוי״. ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי התייחסה אף היא לישיבת הממשלה הסוערת: "שבנט וסער יספרו לנו עוד קצת כמה אכפת להם ממשרד המשפטים, כשהם הופכים כל אבן כדי להשאיר את שלטונו של האיש שעושה בדיחה מחרידה מהתיק החשוב הזה. למי שאכפת ממדינת ישראל אסור לנהל מו"מ עם נתניהו. הוא חייב ללכת ואנחנו חייבות וחייבים להקים ממשלה שתתקן את הכאוס שהוא יצר".

גם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הגיב לסאגה בישיבת הממשלה וסיפק אמירה מעורפלת: "מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה. אין לנו מדינה אחרת. אני קורא לכולם להבין את גודל הרגע, להתעשת ולגלות אחריות לאומית. מדינת ישראל חייבת בדחיפות ממשלה מתפקדת ויציבה".