אמש (ב') נרשמו פחות אירועי אלימות בירושלים, אך אלימות הערבים מן הימים האחרונים לא פסקה, והדבר בא לידי ביטוי גם בחשבונות טיקטוק רבים, בהם ממשיכים לעלות סרטונים בהם נראים ערבים מכים יהודים או מלגלגים ליהודים בלבוש חרדי, גם למבוגרים. 

ניצחון לטרור: משרד המשפטים מפחית פעילות בירושלים

בראיון לעיתון "יתד נאמן" המזוהה עם מפלגת דגל התורה, התייחס יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני לאלימות הערבית המופנית בעיקר כלפי חרדים. "אסור לנו להוסיף שמן למדורה, ואפילו אסור להשמיע סיסמאות לאומניות, זה רק מסכן את המצב עוד יותר. אז נכון שהפעם יש יותר מקרי תקיפה של ערבים כלפי חרדים, אבל לכן מה, לכן נצא להפגנות? לכן נלך להתגרות עוד יותר בגויים? ברור שלא".

אתמול בערב הותקפו שוטרים בשער חוטה בעיר העתיקה, תוך שהושלכו לעברם שולחן וחפצים נוספים וכתוצאה מכך נפצעו שתי שוטרות שנזקקו לטיפול רפואי. באירוע עצרו השוטרים שני ערבים חשודים בגין תקיפת השוטרים ונערכו סריקות אחר מעורבים נוספים. מעבר לאירוע זה לא נרשמו אתמול אירועים מיוחדים במהלך תפילות חודש הרמדאן. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בתחילת השבוע לאלימות בירושלים, ואמר: "אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

&t=1s