190 אלף שקלים, זה סכום הפיצוי שיקבלו בני זוג מבנימין לאחר שהמנהל האזרחי הרס את ביתם וזאת ללא צו מתאים. תחילת הסיפור במאי 2017 אז קיבל הזוג צו הפסקת בנייה על ביתם שביישוב נווה ארז. לאחר קבלת הצו הפסיק הזוג את הבניה ועבר להתגורר בביתו. 

בחודש נובמבר 2017 באו המנהל האזרחי מלווים בגורמי אכיפה נוספים והרסו את הבית. כל תחנוני הזוג להמתין שעות בודדות עם ההריסה על מנת שיזיזו את הבית עלו בתוהו. גם הבקשות שיפנו אותו ויצילו את רכושם לא נענו. כוחות הביטחון אף הראו להם את מפת ההריסה. בדיעבד הסתבר כי הבית לא נכלל בצו ההריסה וכי ההריסה הייתה לא חוקית. 

המנהל האזרחי הכחיש את הטענות אך הודה כי בטעות תלה הפקח את צו ההריסה על בית אחר במאחז. בהסכם פשרה שקיבל תוקף של בית המשפט סוכם כי המנהל האזרחי יפצה את בני הזוג ב-190 אלף שקלים.

עורך הדין אריה ארבוס, ממשרד "ארבוס קדם צור" אשר ייצג את הזוג אמר: "לצערנו המנהל האזרחי ומשטרת ישראל הרסו בית מגורים של משפחה שלא כדין, ומבלי שניתנה להם אפשרות להתגונן ולהגן על ביתם. אנחנו שמחים שאחרי הגשת התביעה הייתה התעשתות והם הסכימו לפצות את המשפחה על הרס ביתם. יש להקפיד על כל הצעדים הפרוצדוראליים לפני שנוקטים בצעד דרסטי של הרס בית מגורים".

עו"ד אריה ארבוסצילום: שחר כהן

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן