התכנית שאמונה על בדיקת פערים, בחרה הערב להפריך את טענת הרב שמואל אליהו אשר אמר בראיון הבוקר, כי בקוראן יש הכרה בשייכות של הארץ הזו לעם היהודי. גיא זוהר מנחה התכנית בחר לעשות בדיקת עובדת לטענת הרב אליהו, והציג אותן בתכנית מסקנותיו היו כי יש פער גדול בין מה שהרב אליהו לבין המציאות, וסיים בנימה מזלזל בה ביקש מהרב אליהו, להתעסק בספרים שלו ולהשאיר את הקוראן למוסלמים שמבינים יותר טוב.

בנו של הרב שמואל אליהו, הרב עמיחי אליהו, בחר להגיב לגיא זוהר בפוסט בפסייבוק, בו הוא בוחן את טענותיו של גיא זוהר ומציג פערים בבדיקה שערך לתכנית, ופערים בצורת הבדיקה של זהר בעצמו. 

"גיא זהר עמל קשה והביא הרבה פרשנים של הקוראן שטוענים שהאיסלם לא מכיר בשייכות של הארץ הזו , פה ארץ ישראל לעם היהודי. אבל האם זה מה שטען הרב? האם הרב בראיון שלו התייחס לפרשנות המקובלת והידועה שמזינה את השנאה בין העמים יותר ממאה שנה. או שהרב ביקש להפנות לדברים שכתובים בקוראן עצמו ?"

נראה שאם תקשיבו טוב לסרטון של גיא בעצמו, תקבלו את התשובה.

הרב ביקש לעיין בקוראן בעצמו, בואו נבדוק האם בקוראן יש הכרה בשייכות של הארץ הזו לעם היהודי. יש בהחלט, גיא אפילו רומז לזה כשהוא מציין שהפרשנים המוסלמים נאלצים לתרץ שאחרי שעם ישראל חטא והרג את הנביאים אז..... לקחו ממנו את הארץ ששייכת לו.

מסתבר שגיא יודע שהוא מזייף, נוח היה לו להביא את הגישה הזו במקום להעיף מבט בקוראן בעצמו. אז גיא, תנחש מה ? עשיתי לך שיעורי בית.

בסורת המסע הלילי - כבר בתחילתה (עצירה דרמתית) מתאר הקוראן את שני הגלויות של עם ישראל. ומזכיר את החזרה השלישית של עם לארצו. נכון לארץ הזו שממנה הוא יצא, ועליה הוא מתייחס בסורות אחרות כארץ ששייכת לעם היהודי.

אומנם בהמשך הוא מציין שאם נחטא בפעם השלישית יהיה חורבן בית המקדש השלישי. אבל אופס. (תעשה את זה בטונציה שלך יקירי) הקוראן מכיר בכך שיש לעם היהודי בית מקדש שלישי. נכון הרבה מוסלמים מנסים לתרץ ולהסביר הסברים שיאפשרו להם להמשיך בשנאה שלהם.

אבל כבר סיכמנו, זוכר. אנחנו לא מתייחסים לפרשנות הזו. אנחנו רוצים לראות מה כתוב בפנים. זה מה שהרב שמואל ביקש כל כך יפה.. לא תכבד? אבל אל תאמין לי - אתה הרי אוהב לבדוק בצורה יסודית

תפתח בעצמך יקירי -

ועכשיו לציטוטים:

5:21

يقوم ادخلوا الأرض المقدسة التي كتب الله لكم ولا ترتدوا على أدباركم فتنقلبوا خسرين

10:93

ولقد بوأنا بني إسرءيل مبوأ صدق ورزقنهم من الطيبت فما اختلفوا حتى جاءهم العلم إن ربك يقضي بينهم يوم القيمة فيما كانوا فيه يختلفون

17:104

وقلنا من بعده لبني إسرءيل اسكنوا الأرض فإذا جاء وعد الاءخرة جئنا بكم لفيفا

וב ע ב ר י ת :

* סורה 5 פסוק 21 (5:21): משה :" בני עמי, היכנסו אל הארץ הקדושה אשר כתב לכם אלוקים".

* סורה 10 פסוק 93 (10:93) : "אחר כך הושבנו את בני ישראל לבטח בארצם והענקנו להם מכל טוב".

* סורה 17 פסוק 104 (17:104) : "אחרי פרעה אמרנו לבני ישראל, שבו בארץ וכאשר תתקיים ההבטחה לאחרית הימים, נקבץ פזוריכם".

לסיכום הרב דיבר על פרשנות אפשרית בקוראן, גיא בחר לא להציג את המקור אלא את הפרשנות המקובלת בעולם האיסלאמי. הוא כן דאג לציין שיש אימם אחד, רק אחד שמכיר בפרשנות הזו. אחרת זה לא ישמע אמין. למעשה יש הרבה יותר. הוא דאג להביא מומחים לאיסלם שתומכים בגישה שלו ולא להציג את התמונה המלאה.

ולבסוף הוא גם דאג לבקש מהרב להתעסק בספרים שלו. כי הרי מה לך רב שלא מכיר את העולם ולספרים אחרים. אני רוצה להרגיע אותך קצת גיא - הרב מכיר "את התפיסה המקובלת בעולם האיסלמי" למעשה הוא בדיוק יוצא נגדה - מה ביקשת קצת צניעות?

גם שעון טוב לפעמים מזייף, אמרנו? למה הוא בחר להיות לא הוגן דווקא בסוגיה הזו - לגיא פתרונים."