אתמול (ג') שעתיים לפני סגירת הקלפיות ושעתיים בטרם פורסם מדגם חדשות 13, פרופסור קמיל פוקס הצהיר בשידור חי כי באמתחתו תוצאות דרמטיות "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כל-כך דרמטיות כמו בסקר הזה. דרמטיות ומכריעות", אמר. 

תוך שניות, דבריו של פוקס הדהדו ברשתות החברתיות והוא צוטט באתרי החדשות השונים. לאחר פרסום סקר חדשות 13 בשעה 22:00, הבינו כולם כי מדובר היה במילים ריקות והמדגם, כמו מדגמי חדשות 12 וכאן חדשות לא הציג תמונה פוליטית דרמטית כלל וכלל. המדגם היה דומה למדגמים הקודמים. באתר גלובס דווח כי תלונה נגד פוקס הוגשה למשטרה, הטענה: שיקר ביודעין בכדי להגדיל את מספר הצופים.

&t=168s

מי שהתייחס לדברים, היה הכתב הפוליטי של הערוץ ספי עובדיה, שניסה להסביר: "חברים, הציוץ מאתמול חולל סערה גדולה. שמעתי את קמיל באולפן אומר שהתוצאות מכריעות ודרמטיות, והאמת שבדיעבד התברר שהיה ביננו קצר בתקשורת".

עוד הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הוא התכוון לכך שישנן הרבה הפתעות ושהוא כבר מבין מה הן תוצאות המדגם המסתמנות. ולא לכך שיש הכרעה סופית. מתנצל בפני כל מי שהציוץ הזה גרם לו להתקף לב".

תגובת חדשות 13 כפי שפורסמה בגלובס: "לקראת המדגם בשעה 22:00, במהלך המהדורה המרכזית, אמר קמיל פוקס: 'בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כל-כך דרמטיות'. זו הכותרת שעלתה על המסך, ומדובר באמירה לגיטימית ששיקפה את הממצאים הדרמטיים שהיו בידיו".

עוד נכתב: "כאשר נשאל פוקס בשידור החי האם התוצאות יהיו דרמטיות ומכריעות, השתמע שכך הדבר, אולם יודגש כי כוונתו הייתה שהתוצאות דרמטיות וברורות, ובשום אופן לא כהכרעה בבחירות לטובת צד מסוים. מעבר לכך, מדובר בפרשנויות שניתנו לדברים".

"הואיל וכך" המשיכו להסביר בחדשות 13, "באמירותיו של פרופסור פוקס לא הייתה כל הסגרה של תוצאות המדגם עצמו. יתרה מכך, כל רמיזה למהלך מתוכנן אינה נכונה, כי לראיה אמירה כזו לא ליוותה את השידור טקסטואלית (סטרייפ על המסך) ולא הודהדה על-ידי עורכי המשדר, שכמו המגישים, הכתבים ואחרים באולפן, לא ידעו מה הן תוצאות המדגם, בשל הסודיות הנשמרת עד פרסומו. שמו הטוב וניסיונו רב-השנים של קמיל פוקס הולך לפניו ולא בכדי, ומכאן ההתעניינות בדבריו".