שבוע לקראת הבחירות לכנסת ה-24, אשר מתקיימות במקביל להקלות בהגבלות הקורונה, פתיחת בתי העסק ומקומות הבילוי. מפרסם הבוקר  משרד הבריאות  את עדכון מדדי התחלואה - מקדם ההדבקה ירד ועומד על 0.76, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על אחוז נמוך של 2.4%. אך על אף פתיחתו של המשק בעקבות מבצע החיסונים, במערכת החינוך עדיין לא קיים מתווה חזרה עבור כלל תלמידי בית הספר בדגש על חטיבות הביניים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין היום (ב') לחדשות כיפה והשיב כי הכל זה "עניין של זמן קצר מאוד והכל ייפתח".  נתניהו השיב כי "אנחנו יוצאים מהקורונה הבריאותית ועכשיו אנחנו נצא מהקורונה הכלכלית והחינוכית, מנכ"ל פייזר אמר שאני 'אובססיבי לחיסונים', זה נכון, הוא צדק. אבל אני גם אובססיבי לכלכלה שלנו, אני הולך לפתוח אותה בעוצמה אדירה וזה אומר גם לפתוח את בתי הספר". 

לטענת ראש הממשלה, יש לו תכנית דרמטית להזנקת הכלכלה "אבל אני לא יכול להעביר אותה, אפילו את החלק הראשון שלה" טען נתניהו. "בגלל שאני עם ממשלה פריטטית, ממשלת רוטציה. אני מבקש את התמיכה של האזרחים, להקים ממשלת ימין רחבה, חזקה, שתזניק את הכלכלה, בראשות ליכוד חזק בהנהגתי, ובלי רוטציה ובלי לפיד" דברי ראש הממשלה.

לאחר מכן פנה ליו"ר ימינה "אני מבקש מנפתלי בנט אני אומר לו: בנט, נפתלי, תתחייב על ממשלה בלי לפיד, בשום תפקיד שהוא, אנחנו לא צריכים אותו, ובלי רוטציה ואם הוא יתחייב זה מאוד יעזור". 

יש לי שותף, מפלגת הציונות הדתית בראשות סמוטריץ', אני יודע בוודאות שהם לא ילכו עם לפיד, דבר שבנט מסרב להגיד, הוא ילך עם לפיד עם רוטציה או בלי.

השאלה היא האם החסמים הם לא רק בממשלה? ביקשתם לתת כתף ובאמת כולם עושים זאת, אך יפה בן דוד לא נותנת כתף בכל הקשור למורים, היא לא מוכנה שיפגעו בימי החופש שלהם. 

"לא, דווקא שוחחתי איתה, ואין לי ספק שנגיע איתם להבנה. אז זה גם סגירת הפערים בחודשים של הקיץ, אבל אני הולך הרבה מעבר לזה. אני רוצה לא רק להחזיר את הכיתות, חלק מהתכנית הכלכלית שלי זה גם לחנך את ילדי ישראל במקצועות העתיד, בטכנולוגיה, מתמטיקה מדעים. תכנות, אלה הדברים שאנחנו צריכים, להסב את החינוך שלנו למקצועות העתיד. 

"התכנית הכלכלית שלי בעלת 5 חלקים: הדבר הראשון: עזרה ראשונה לעסקים שנפגעו, קודם כל מענק לכל משק בית 750 שקלים לכל מבוגר ועוד 500 לכל ילד  עד ילד רביעי, פלוס מענקים של אלפי שקלים לעסקים ולעצמאים, וכמובן תמרוץ להחזיר עובדים מחל"ת. בוא נגמור עם החל"ת ונחזיר אותם לעבודה. זה השלב הראשון, זה יקרה ביום הראשון של הממשלה החדשה שאקים בעזרת ה'. 

"הדבר השני הוא הפחתה דרמטית של המסים לעסקים קטנים ובינוניים, והקפאת מע"מ לחצי שנה. זה נותן דלק סילוני לצמיחה כלכלית.

"הדבר השלישי - חינוך מחדש, או יותר נכון הכשרה מחדש של מקצועות העתיד, לכל מי שחפץ בכך על חשבון המדינה. 

"הדבר הרביעי, השקעות ענק בפרויקטים בכלכלת ישראל. רובוטיקה, אנרגיה נקייה, מפעלי חיסונים, שאנחנו נייצר את כל מה שאנחנו צריכים וגם נמכור לאחרים. והשייח' מוחמד בן זאיד מנהיג האמירויות אמר לי אני שם על זה 40 מיליארד שקל לפני שמתחילים. ענק. 

"הדבר החמישי זה החינוך. חינוך במקצועות העתיד. 

"זאת תכנית דרמטית, את זה אני לא יכול לעשות בממשלה עם רוטציות, עם לפיד שלא מבין שום דבר בכלכלה, ועכשיו צריך לשאול שאלה, אתם רוצים אותי שאני אעשה את זה, ואני יכול לעשות ויש לי קבלות שעשיתי, כשר אוצר ב-2003, כראש ממשלה ב-2009 מול שני משברים ענקיים, חילצתי את מדינת ישראל. יש לי את הכוח, היכולת והניסיון להשלים את העבודה עבורכם, אז תנו לי את הכוח להשלים את העבודה ולעשות את מה שצריך". 

בסבב הקודם אמרת שלא צריך שמפלגה מגזרית לציונות הדתית, והיית לכם נבחרת עם חובשי כיפה רבים, עכשיו בין יולי לקרעי? 

"באמת? אתה מבטל את האפשרות שאנחנו נכניס את קלנר ואת עמית הלוי". 

אני מדבר על העשירייה הראשונה. צריך מפלגה מגזרית? 

"אני חושב שהליכוד מייצג את הציונות הדתית, אבל לפחות יש לי שותף, מפלגת הציונות הדתית בראשות סמוטריץ', אני יודע בוודאות שהם לא ילכו עם לפיד, דבר שבנט מסרב להגיד, הוא ילך עם לפיד עם רוטציה או בלי. עם סמוטריץ' אני יודע שהם ילכו איתנו. יש לנו שילוב כוחות גדול עם הציונות הדתית".

איך קיבלנו את לפיד בממשלה? היה לנו רוב ימני, אבל הייתה ברית אחים בין לפיד ובנט, והוא הביא אותו כשר אוצר, הכושל ביותר שהיה.

הפתעת כשאמרת שזה בסדר להצביע לציונות הדתית. זה מפתיע כי בדרך כלל יש דרישה של ליכוד חזק. שינית טקטיקה? 

לא שיניתי, יש שם 4 מנדטים שיכולים ללכת לאיבוד, סוף סוף בבחירות האלה יש סיכוי שהימין לא יאבד אף קול. ואני אומר לגבי הציונות הדתית, ובניגוד לבנט, הם אומרים חד משמעית: אנחנו הולכים עם הליכוד, אנחנו לא הולכים לרוטציה ולא הולכים עם לפיד. ואני מבקש שבנט יגיד אותו דבר. ואתה יודע מה, שזה ייתן לי ממשלת ימין יציבה, עם ליכוד גדול, עם הציונות הדתית ועם מפלגות אחרות בימין. אני יכול להביא את הזינוק הכלכלי האדיר הזה, כמו שעשיתי, הפכתי את ישראל בניגוד לכל הסיכויים, אנחנו אלפית מאוכלוסיית העולם ואנחנו מובילים על כולם ביציאה מהקורונה הרפואית, ואנחנו נקדים את כול העולם ביציאה מהקורונה הכלכלית, אבל לצורך זה אני צריך ממשלת ימין חזקה שתדאג לכל אזרחי ישראל, ותקפיץ את הכלכלה שלנו תנו לי את הקול שלכם ואני אביא את זה.

בג"ץ לא מזמן הכיר בגיור הרפורמי, ומצביעי הימין אומרים, אנחנו מצביעים לימין ובסוף בג"ץ מחליט לנו דברים. 

אנחנו צריכים רוב, איפה הרוב. אני מקבל ממשלת רוטציה, לא נותנים את הקולות שלי, נותנים את זה למפלגות שהולכות עם השמאל. איך קיבלנו את לפיד בממשלה? היה לנו רוב ימני, אבל הייתה ברית אחים בין לפיד ובנט, והוא הביא אותו כשר אוצר, הכושל ביותר שהיה. אני אומר, אל תביא אותו ואל תכניס אותו, לא ברוטציה איתך ולא בשום דבר, הולכים על ממשלת ימין מלא, האם נעשה רפורמות? ברור, נתייעץ בינינו, נחליט על הרפורמות שדרושות במערכת המשפט. 

אתמול נדרת להסדיר את ההתיישבות הצעירה, זה משהו אפשרי בממשל ביידן? 

"זה היה אפשרי, אבל מה שהפריע זה הרוטציה, היו שותפים משמאל ולא יכולתי להעביר את זה. לכן אני רוצה הסדרה להתיישבות הצעירה, להזניק את הכלכלה, אבל  הם מונעים ממני להביא עכשיו את המענקים, למשקי הבית, 750 שקלים לכל מבוגר.  אני לא יכול להעביר את זה עכשיו, אלפי שקלים לכל עסק שנפגע - לא יכול להעביר את זה בגלל הרוטציה. אני לא רוצה רוטציה שמפריעה לי להסדיר את ההתיישבות הצעירה וגם מפריעה לי בתכנית הכלכלית. בלי רוטציה בלי לפיד, ממשלת ימין חזקה". 

ראשי ההתיישבות עוד סקפטיים, כי הייתה הבטחה להחלת הריבונות כשטראמפ היה נשיא, האמינו שזה קורה וזה נתקע עוד פעם.

"זה עמד להיות עכשיו, הרי עמדנו להביא את זה לממשלה, זה היה סעיף. למה זה נעצר..."

בקעת הירדן היא קונצנזוס,  גם גנץ היה מוכן לזה.

"לגבי החלת ריבונות, אני אמרתי בהתחלה, אני עושה את זה, אני העליתי את הנושא, אף אחד אחר לא העלה, אבל רק עם הסכמה של נשיא אמריקאי. מסיבה פשוטה, כי אחרת אנחנו נפגוש את זה במועצת הביטחון, וזה לא רעיון טוב. ולכן אני מאוד עקבי בדבר הזה. אבל תראה מה הצלחתי לעשות, להגן על ההתיישבות. כשאמרו לי בממשל אובמה, 'אפילו לא לבנה אחת מעבר לקו הירוק', ברוך ה' אוכלוסיית יהודה ושומרון היהודית הכפילה את עצמה, בעשר השנים האלה וכנראה שיכולתי לעשות את זה, אני עמדתי מול לחצים שאף ראש ממשלה לא עמד בהם. לא פיניתי לא עקרתי - בניתי. ואני אומר את זה בגאווה גדולה, ואני אומר, מי יעמוד מול לחצים כאלה, מי יעמוד מול ההחלטה השערורייתית של בית הדין בהאג להעמיד את חיילינו לדין ולהעמיד אותנו כפושעי מלחמה כי אנחנו בונים בשכונת גילה. זה אבסורד.

"לכן אני צריך את העוצמה הזאת, ויש לי אותה, אחרים יכולים לצייץ, ולבוא בטענות, הם לא מסוגלים לעשות את זה ולעמוד בזה, והם לא יכולים לבצע את מה שאני יכול. בכל התחומים, אבל קודם כל בכלכלה, אין להם שום קבלות, שום ניסיון, בעצם יש להם ניסיון עם לפיד, שברית האחים עם בנט המליכה אותו לשר האוצר וזה היה אסון, הוא היה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה ואני חושב שאני גם כראש ממשלה וגם כשר האוצר הבאתי את כלכלת ישראל למצב הטוב ביותר שלה בתולדותיה, אבל עכשיו אני צריך להמשיך ולהשלים את המשימה הזאת אחרי הקורונה עם תכנית כלכלית דרמטית, והצלחה אדירה גם למקומות העבודה וגם לפרנסה".

זאב אלקין טען באולפן כיפה ,שאתה עומד מאחורי התקיפות של פעילי תקווה חדשה, אתה מגנה? 

"אני מגנה כל התקפה על כל אחד, כולל מועמד לא רלוונטי כמו גדעון סער". 

אמרת שאתה רוצה להקים ממשלת ימין מלאה. אבל בסבב הקודם בנט נשאר בחוץ וגנץ נכנס

"הוצעו לו תפקידים נכבדים. אני בטוח שאציע גם עכשיו, ואם הוא יקבל מספר מנדטים סביר, אז הוא יהיה שר בתפקיד מכובד מאוד, הוא וחבריו בממשלה שלי, אבל אני מבקש מהם להתחייב שהם לא ייעשו את הדבר האחר, שהם לא ייקחו את המנדטים של הימין, ויעשו רוטציה עם לפיד או ממשלה עם לפיד בתפקיד כלשהו, בלי רוטציה, בלי לפיד, זאת ההתחייבות שאני מבקש מנפתלי בנט, זה הדבר הנכון למדינה שלנו, זה הדבר הנכון לכלכלה שלנו. די מספיק, אי אפשר עם הרוטציות האלה, אי אפשר לנהל כלכלה ככה, אי אפשר לנהל מדינה ככה, בלי רוטציות בלי לפיד, ובעזרת ה', ממשלת ימין רחבה, עם ליכוד גדול בהנהגתי, אנחנו נדאג לכל אזרחי ישראל, ואנחנו נדאג להזניק את כלכלת ישראל לגבהים של יאומנו. 

"אני אובססיבי לכלכלת ישראל, כמו שאמר מנכ"ל פייזר, 'אני אובססיבי לחיסונים', אני לא אובססיבי להם, אני אובססיבי בשבילכם, בשביל הילדים שלכם, בשביל העתיד שלנו, בשביל העם שלי שאני אוהב אותו, אני מוכן לעבוד סביב השעון. אגב כשאמרתי שאני עובד סביב השעון עבור אזרחי ישראל, אנשים אמרו שזה סוג של ביטוי, אבל זה אמיתי. 3 בבוקר אני מצלצל למנכ"ל פייזר, כדי להעביר חיסונים, והחיסונים האלה הם אלה שיבטיחו שלא יהיה סגר נוסף, כי יש לנו מספיק עכשיו, אנחנו מגיעים בעוד מספר ימים ל-90 אחוז, מאזרחי ישראל מעל גיל 16, שהתחסנו לפחות פעם אחת או מחלימים, זה למעשה מייתר את הצורך בטווח הנראה לעין בסגר נוסף, אלא אם כן תבוא מוטציה חדשה, ועד עכשיו היו אלפי מוטציות, ובעזרת ה' החיסונים של פייזר ומודרנה עמידים מול כולן. אז לא יהיה סגר נוסף. פסח חופשי עם המשפחות, מה נשתנה הלילה הזה? הלילה הזה כולנו מחוסנים, כולנו חסונים, אנחנו יוצאים עם הכלכלה החזקה ביתר בעולם, אין סגרים אבל תנו לי את הכוח להשלים את המלאכה ולהביא את הכלכלה הטובה ביותר בעולם".