הרצח של תאיר ראדה ב-6 בדצמבר 2006, זעזע כל בית בישראל. המחשבות והתהיות על האיש שהיה מסוגל לרצוח תלמידת חטיבת ביניים, העסיקו אתם כולם, גם אחרי שהרוצח רומן זדורוב נתפס והורשע. 

כאשר הסדרה "צל של אמת" ניסתה להטיל מעט אור על הפרשה, אך גם חשפה פרטים נוספים שרק הוסיפו שמן לתוך מדורת הקונספירציות. אחת ההשערות שעלו באותה סדרה היה שמה של א.ק, כאפשרות לזהות הרוצחת. 

כעת, סרט חדש  שישודר במוצאי שבת הבאה, בכאן 11, ונקרא "צל כבד", מביא לראשונה את סיפורה של אולה קרבצ'נקו, מתמודדת נפש בת 38, המוכרת כא.ק. החשדות כנגד אולה הועלו לראשונה בסדרת הטלוויזיה "צל של אמת", שם טען בן זוגה לשעבר שאולה התוודתה בפניו על כך שרצחה את הנערה תאיר ראדה ז"ל.

לאחר שטענותיו הושמעו, הן נבדקו על ידי המשטרה והפרקליטות לעומקן והמדינה ניקתה לחלוטין את אולה מכל חשד ומעורבות ברצח. בנוסף, המדינה קיבלה כי מדובר בעלילת שווא נקמנית של בן זוגה לשעבר. אולם ניקויה מהחשדות לא מנע את הביקורת הציבורית ואת הפיכתה של אולה לקורבן להתנכלויות ונאצות, ובעקבותיהן היא נאלצה לעזוב את הארץ ולחיות עם סבתה בכפר ליד אודסה באוקראינה, עיר הולדתה.

קרבצ'נקו, גרה עם סבתהצילום: עידו הר

הסרט מלווה את אולה בשנה הגורלית בחייה, בה היא נאלצת להתמודד עם קולות רבים המסיתים באכזריות נגדה ובמקביל גם לאסוף את חתיכות הפאזל של חייה ולבנות אותם מחדש. הסרט מעורר שאלות נוקבות על אופן התנהלות התקשורת, משפט השדה בעידן הרשתות החברתיות ומצבן של נשים גם היום בתקופת ה-METOO.

צל כבדצילום: עידו הר

סיפורה של אולה יובא במלואו בסרט דוקומנטרי חדש שישודר ביום שבת, 20 במרץ, בשעה 21:15 ב- כאן 11. בימוי: עידו הר.