ממש לפני שמחת חג הפורים וקריאת המגילה לקחנו את נתנאל שלר, דובר עמותת מקימי לשיחה צפופה על המראות והסיפורים בהם פגש וממשיך לפגוש במסגרת עבודותו.

ספר לנו על השנה האחרונה של מקימי?
"ניתן לחלק את השנה לשתיים, מצד אחד השנה העמותה חוגגת עשור להיווסדה, מדובר בעשר שנים בהן העמותה הצילה (במלוא מובן המילה) מאות משפחות שנקלעו למשבר כלכלי קשה, עזרה להן, ליוותה אותן וממשיכה ללוות עד שהתנהלות המשפחה מבחינה כלכלית תהיה עצמאית, שקולה ונכונה דיה. ומאידך, העמותה קיבלה השנה מאין ניסיון ענק מהקב"ה כאשר מגפת הקורונה ותוצאותיה הכו אלפי משפחות שנכנסו לסחרור כלכלי מורכב. מאי הכרת הזכויות המגיעות להם כמו יציאה לחל"ת, תביעת דמי אבטלה, ביטוח לאומי וכו', ועד כניסה למשברים מורכבים אף יותר בהם: חובות ענק, פדיון ושימוש בחסכונות, הוצאות גדולות, ביטול ביטוחים מהותיים וטעויות קשות נוספות. בשעה קשה זו, אותן משפחות מגלות כי ישנם 'מלאכים שומרים' שמוכנים להיאבק איתן וללוות אותן עד שיצאו מהמשבר כשידייהן על העליונה. נחשפתי פעמים רבות למבט של ההורים לפני הכניסה למפגש הראשון עם מלווה מהעמותה שצוות להם ולמבטם מלא התקווה עם החיוך הקטן אחריו שקשה להסתיר".
 

ספר לנו סיפור שנחשפת אליו לאחרונה?

"כדובר, אני משתדל להיות מעורב ולהיות בקשר עם היועצים והמלווים הבולטים של העמותה בהם ישראל ליבמן, תמר מיכלסון, אבי זיני ועוד שכל אחד מהם אישיות בפני עצמה ולכל אחד ישנו ניסיון עשיר והצלחה מוכחת בהוצאת משפחות ממשברים כלכליים קשים. אני נחשף לסיפורים גדולים ומורכבים. כמתנדב מד"א תיכף כעשור שנים וכמי שניהל את מחלקת התביעות של סוכנות הביטוח של הוריי תמיד חשבתי שכבר ראיתי הכל ושיהיה מאד קשה להפתיע אותי. או אז נחשפתי לסיפורים קשים ומורכבים במקימי שחשבתי שנמצאים רק בספרי המתח והקולנוע, בהם משפחות שהשקיעו את כל ממונם בהשקעה בחברה מתחזה שמעולם לא נפתחה, הקימו עסקים גדולים שמעולם לא הרוויחו אלא להיפך, כבר שנים הם רק מפסידים כסף, והרבה. ישנן משפחות שהתרגלו ל'פנק' את ילדיהם והתרגלו למותרות בסכומי עתק שהם כבר לא אמורים לאפשר לעצמם בהתאם למצבם הכלכלי, אנשים שנכנסו לחובות בשוק האפור, התמכרויות להימורים, מחלה של אחד מבני המשפחה שגבתה מחירים כבדים ואף להפסקת עבודה ועוד, לצערי על כל משפחה שמגיעה ניתן לכתוב ספר מתח שלם. איך הספר יסתיים? אם המשפחה שאבה ולקחה לתשומת ליבה את כל הכלים, הדרישות והשינויים שמקימי נתנה לה הסוף יהיה בהחלט טוב, אפילו טוב מאד! כבר נתקלתי במשפחות רבות שבנו או קנו בית בסוף התהליך" 

מה אנחנו יכולים לעשות מהצד?
"מקימי מאמינה בלב שלם כי 'כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן' (כפי שאמר רבי ישראל מסלנט זצ"ל) אנחנו, האזרחים הקטנים יכולים בחג הפורים הקרוב לוותר על הוצאות גדולות של משלוחי מנות, תחפושות יקרות ארוחות חג יוקרתיות ולתרום את שוויים לאותן משפחות שהפעם צריכות את עזרתנו יותר מתמיד ובכך להיכנס לשמחת חג אמיתית.

תרמו כבר עכשיו מתנות לאביונים עוד היום באמצעות מקימי לשיקום אמיתי כל השנה לחצו כאן