בכמה מילים תספרו לנו קצת על מקימי?

אנחנו במקימי מסייעים למשפחות לצאת ממצוקה כלכלית ייעוץ, הכוונה וליווי אישי של אנשי מקצוע! משפחות המגיעות אלינו מקבלות סיוע, הן מבחינת תהליך הבראה כלכלי המביא אותם לאיזון בכל המובנים לדרך כלכלית חדשה, והן מענקים כספיים כמו זה שלפני חג הפורים מכספי מתנות לאביונים.

כמה נהוג לתרום מתנות לאביונים?

המצווה היא לתרום שווי סעודה לשני אביונים, אך כל המרבה –זה משובח. סעודה כיום עולה לערך 26 ש"ח למנה בשרית ושתיה, כלומר 50 ש"ח לכדי יציאה ידי חובת מתנות לאביונים.

מי חייב בקיום המצווה?

כל אדם מעל גיל מצוות חייב במצוות מתנות לאביונים, גם נשים וגם גברים.

ההלכה אומרת שצריך לחלק את המתנות לאביונים לשני אביונים שונים, איך אתם עושים זאת?

אנו מוודאים שכל התורם דמי מתנות לאביונים נותן את כספו לפחות לשתי משפחות ובכך מקיים את המצווה למהדרין.

איך זה ניתן בו ביום אם אני תורם לפני כן? או איך זה שאני תורם באשראי בו ביום והחיוב נעשה בפועל רק אחרי פורים – הרי התרומה צריכה להגיע למשפחה באותו יום?

שאלה חשובה מאוד ועל כן יצאנו לשאול את רבני הציונות הדתית, הרבנים הורו לנו בעצם לקיים הערכה של סכום כסף גדול מאוד על פי שנים עברו – כמה כסף יתרמו. אז אנחנו מחלקים מראש את הכסף למשפחות הנזקקות.

האם יש ערך להקדים ולתת מראש?

ודאי. כך אנו נדע באופן יותר מדויק כמה כסף עלינו להקדיש למצווה עוד לפני חג הפורים ובכך נדאג שלכל תורם יינתן מענה הלכתי מובהק.

אם כבר בהלכה עסקינן, כמה נהוג לתרום מחצית השקל?

ערך מחצית השקל – הסכום הינו 26 ש"ח עבור כל אדם – כל המרבה הרי זה משובח.

אם אני נתקל בבעיה בדרך?

אנחנו כאן כדי לפתור כל בעיה. גם במוקד 24 שעות ביממה גם באתר, גם בדוא"ל וגם במשרד ברוב שעות היום יעמוד לרשותכם נציגי הנהלת העמותה.

תרמו כבר עכשיו מתנות לאביונים בו ביום באמצעות מקימי לשיקום אמיתי כל השנה
לחצו כאן