עתידה של גלי צה"ל לא ייקבע לפני הקמת הממשלה החדשה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע כי שר הביטחון גנץ, שהודיע לאחרונה על הקמת ועדה שתבחן את עתידה של גל"צ, לא מוסמך לקבל החלטה על סגירתה בתקופת בחירות. כך דווח הערב (ג') ב'כאן'. 

בנוסף, קבע היועמ"ש כי החלטות הוועדה שהקים גנץ, אם יהיו כאלה, לא יחייבו את שר הביטחון הבא.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "כפי שהדגיש שר הביטחון בהודעתו - הוא החליט בהמלצת הרמטכ"ל על הוצאת גל"צ ממערכת הביטחון. הוועדה שהוקמה לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים תביא בתוך מספר שבועות את מתווה הפעולה למימוש ההחלטה.
שר הביטחון לא מאמין שיהיה מי שירצה להפוך אותה ברגע האחרון ואם חלילה זה יקרה- הוא יישא בתוצאות הציבוריות והמעשיות".

"עניין ערכי ולא תקציבי"

כזכור, גנץ הודיע לפני כשלושה שבועות, כי בהמלצת הרמטכ"ל כוכבי, החליט על הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון. גנץ אמר אז כי ההחלטה נובעת מהייעוד של צה"ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה"ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים. 

גנץ הודיע אז על הקמת צוות מקצועי בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, אשר יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה״ל, משרד המשפטים ומשרד התקשורת. הצוות יגבש בתוך מספר שבועות מתווה להוצאת התחנה ממערכת הביטחון, והפעלתה במתכונת אזרחית או סגירתה.
עוד אמר כי "ההחלטה שקיבלתי בהמלצת הרמטכ"ל היא עניין ערכי ולא תקציבי. התקשורת החופשית בישראל היא חשובה מאין כמוה, ואמשיך להגן עליה ולדאוג לעצמאותה, אולם קיום תחנה צבאית בצה"ל אינה סבירה בעת הזו".

עוד אמר גנץ: "קבעתי כי לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה בשום תפקיד, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת הסותר את ערכי צה"ל, את היושרה המתחייבת ואת ההתנהלות התקינה. אני מוקיר את גל"צ ואת תרומתה לתקשורת הישראלית, ולמגוון הדעות והקולות בתקשורת, ונכון יהיה למצוא אפיק אחר להמשך פעילותה".

בתחנה הצבאית הגיבו אז להחלטת שר הביטחון: "גלי צה"ל המציינת 70 שנה היא נכס צאן ברזל בתרבות ובחברה הישראלית. גלי צה"ל היא בית לחיילים, בית ליצירה הישראלית, לתרבות ולאמנות, בית לאינספור עיתונאים מצוינים. גלי צה"ל היא בית לדמוקרטיה הישראלית ופרח מוגן, שעליו יש לשמור מכל וכל".