יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מצהיר כי בשנה הבאה יתקיימו בחירות לראשות מפלגת יש עתיד. בראיון לכאן חדשות אמר הבוקר (א') לפיד כי "בשנה הבאה תהיה ועידה ראשונה של יש עתיד, אם לא היו בחירות עכשיו זה היה קורה עוד קודם. אני אעמוד לבחירה ואני מניח שיהיו עוד".

כזכור, בחוקת יש עתיד מופיע סעיף לפיו עד הבחירות לכנסת ה-25 יעמוד יאיר לפיד בראשות המפלגה. הסעיף המקורי קבע כי בחירות מקדימות במפלגה יתקיימו לאחר הבחירות לכנסת ה-22, אבל בעקבות הקדמת מערכות הבחירות האחרונות תוקן הסעיף ונקבע כי בחירות כאלה יתקיימו לקראת הבחירות לכנסת ה-25, כלומר הבחירות שיבואו אחרי הבחירות הקרובות.

בחודש ספטמבר האחרון דרש עופר שלח, מי שהיה מספר 2 של יאיר לפיד מאז נכנס לפוליטיקה, ונחשב לאחד מהאנשים הקרובים אליו, קיום פריימריז ביש עתיד. שלח טען אז כי "אם קורונה זה לא הזמן לפריימריז אז זה גם לא הזמן לבקר את הממשלה, כמו שלפיד עושה, אולי בכלל צריך להצטרף לממשלה כמו גנץ".

כזכור, מאז פרש שלח מיש עתיד והקים את מפלגת 'תנופה', בשבועות האחרונים ניסה לייצר חיבורים לקראת סגירת הרשימות, וביום חמישי האחרון, לאחר שנכשל בכך, הודיע כי לא יתמודד. הבוקר, בתשובה לשאלה האם שלח יוכל להתמודד בפריימריז השיב לפיד כי שלח "יצטרך להחליט על המשך דרכו. כשהוא יצא לדרכו קיבלתי החלטה שלא אגיד עליו מילה רעה".

אגב, לפיד טען אז כי הוא סבור ששיטת הפריימריז היא שיטה לא טובה: "אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה. היא השחיתה את הפוליטיקה הישראלית".