האם בקרוב יתרחש איחוד בין מפלגת הבית היהודי למפלגה נוספת? לאחר שהבוקר דווח כי השר לשעבר זבולון אורלב, יעמוד בראש המו"מ כנציג הבית היהודי מול מפלגת הציונות הדתית של ח"כ בצלאל סמוטריץ', הערב (ה') אנו מדווחים כי יו"ר הבית היהודי, חגית משה, העבירה הזמנה לכינוס המפלגה לחברי המרכז. 

בהזמנה נכתב כי הכינוס ייערך ביום שלישי הבא בשעה 20:00 באמצעות תוכנת זום ושההצבעה תהיה דיגיטלית. לאחר מכן הציגה חגית את נושא הכינוס: "על סדר היום: הצגה ואישור של הסכמים פוליטיים לקראת הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-24".

עוד נכתב כי ההצעה להתקשרות המפלגה עם גוף פוליטי אחר, תובא להחלטת המרכז על ידי יושב ראש המפלגה בלבד. אך, "אם הצביעו נגד ההצעה האמורה 60% מחברי המרכז - נדחתה ההצעה. לא נדחתה ההצעה ברוב כאמור, ייחשב הדבר לאישורה של ההצעה על ידי מרכז המפלגה. לאחר הגשת הרשימה לכנסת, נצא באחדות ובכוחות משותפים למסע לחיזוק כוחו הפוליטי של הציבור הדתי-לאומי".

צילום: ללא


ביום שלישי השבוע, נערכה פגישה בין חגית משה ובצלאל סמוטריץ', בה דנו השניים על אפשרות לאיחוד בין המפלגות. במהלך הפגישה ביקשה משה לחזור ולקיים את מתווה הריצה המשותפת שהציע סמוטריץ' עצמו לבית היהודי בסבבים הקודמים. המתווה שהוצע היה כי אם הבית היהודי בראש, הציונות הדתית מקבל את התיק הבכיר ואם הציונות הדתית בראש הבית היהודי מקבל את התיק הבכיר. הפגישות שלשום הסתיימו ללא התקדמות.