השנה האחרונה הייתה (ועדיין) מאתגרת ביותר עבור כולנו, בעקבות מגפת הקורונה כמובן. גם עבור מי שהוא עצמו או אנשים הקרובים אליו לא בהכרח נדבקו, שהו בבידוד או הפסידו את מקור פרנסתם (מה שנכון עבור חלק ניכר מהאוכלוסייה), שגרת הקורונה שנכפתה על כולנו הביאה לריחוק חברתי וספציפית לריחוק מהדור המבוגר יותר, לשהייה ארוכה ומייאשת של הילדים בבית וללא מסגרות חברתיות או חינוכיות וכו'. בעוד אפילו עולם התיירות הוקפא ונעצר כמעט לחלוטין, אפשרויות בודדות לחופשות אשר מותאמות גם לשגרת הקורונה הופכות אטרקטיביות והכרחיות במיוחד. יציאה מהסגר ושגרת הקורונה אל חיק הטבע, באמצעות חופשת אירוח כפרי במקום ירוק ופסטוראלי כמו עמק יזרעאל, יכולה להיות בדיוק החוויה המחייה והמרעננת לה כולנו מחכים בקוצר רוח.

צילום: כפר נופש מזרע

הייחודיות של חופשה בטבע כחופשה בטוחה בשגרת הקורונה

חופשה בחיק הטבע כפי שהיא מתאפשרת כיום במיקום פסטוראלי ומושלם בכפר הנופש של קיבוץ מזרע, היא ייחודית ומושלמת לתקופה מכיוון שהיא מהווה חופשה בטוחה גם עכשיו – כאשר המגפה עדיין משתוללת בארץ ובעולם והנחיות הריחוק החברתי עדיין בתוקף. זאת מכיוון שחופשה במיקום שכזה מציעה בדיוק את התנאים הנדרשים על מנת ליהנות ולהתפנק מצד אחד, אך עדיין לשמור על הבטיחות שלנו ושל שאר הקרובים אלינו ולא להפר את כללי הריחוק החברתי. למעשה, חופשה שכזו בכפר הנופש של קיבוץ מזרע, על מאפייניו הייחודיים והאטרקטיביים במיוחד עבור תקופה זו, מאפשרת אפילו לצאת לנופש יחד עם המשפחה המורחבת כולה (כולל מבוגרים ואפילו קשישים) ואף לצאת לחופשה של כמה משפחות, ועדיין לשמור על כל הכללים ולא להסתכן בחשיפה להידבקות.

כיצד זה נעשה? ובכן, בתור התחלה, קיבוץ מזרע וכפר הנופש שלו ממוקמים בסביבה טבעית ופסטוראלית בעמק יזרעאל אשר אינו מאוכלס בצפיפות. בקיבוץ ניתן למצוא מדשאות רחבות ידיים ושטח גדול ונרחב בו ניתן לטייל ובו הילדים יכולים לשחק ולהשתולל, הכל בלי להתקרב יתר על המידה לאנשים אחרים ולמשפחות אחרות שאולי יגיעו לנפוש. האזור שקט ופסטוראלי וכפר הנופש עצמו בנוי בצורה המאפשרת אירוח מרווח ונינוח, תוך שמירה על כל כללי הריחוק החברתי – החדרים מרווחים ונפרדים אחד מן השני והסביבה השקטה והפסטוראלית מאפשרת לכל אחד ליהנות מהטבע ומהפינוק של כפר הנופש, בלי להצטופף עם אנשים זרים או להתקרב אליהם באופן בלתי רצוי. כך, ניתן לשכור כמה חדרים שונים ולהגיע לחופשה כמה משפחות, או משפחה מורחבת הכוללת גם את הסבא והסבתא, כל "קפסולה" תקבל את החדר שלה ולא תיאלץ לשהות יחד באותו החדר עם חברי הקפסולות האחרות (בין אם מדובר במשפחות שונות או בקבוצות שונות בתוך אותה משפחה מורחבת). מלבד מרחבי דשא ירוק מדובר באזור הקרוב למסלולי טיולים מרהיבים דוגמת אלו של הגלבוע או הר תבור, כמו גם מגוון פינות חמד נוספות וטבע ירוק ומרהיב.

במיוחד בתקופה הנוכחית, נופש מסוג זה יכול להוות את הפתרון המושלם ולאפשר לכולנו להתאוורר קצת משגרת הסגר והקורונה ואפילו לחזור לבלות קצת עם חברים ובני המשפחה המבוגרים יותר, הכל תחת תנאים נוחים המאפשרים שמירה על ההנחיות.

מעוניינים לצאת לחופשה? היכנסו להזמנת לינה באתר מזרע כפר נופש בצפון הממוקם בין השדות הירוקים של עמק יזרעאל ומציע אירוח בקיבוץ בצפון תוך הקפדה על תקנות הקורונה.