דרור זיכרמן הכיר את המוות מקרוב כשמחבל התפוצץ מטרים ספורים ממנו במחסום צבאי סמוך לטול כרם, הוא היה במוות קליני ומפקדו אורי בינאמו נהרג. עכשיו, הוא חווה מכה נוספת כאשר המפלט היחידה שהיה לו, חדר הכושר שפתח והיה בבעלותו עומד להיסגר. 

בדמעות: אופיר סופר מדבר בכנסת על התקרית שהפכה אותו להלום קרב

דרור משתתף בסדרת סרטוני רשת של נפגעי פוסט טראומה והלומי קרב ביוזמת עמותת שותפות מגן ישראלית  המבקשים להעלות את המודעות למצבם דווקא בימי הסגר הקשים. ב'שותפות מגן ישראלית' אומרים כי ‏סדרת הסרטונים נולדה מאחר והגיעו לעמותה פניות רבות של מתמודדי PTSD, הלם קרב, שחששו מהסגר השלישי, והמשמעות הקשה עבורם. הסרטונים הללו עוברים בין הלומי הקרב ומסייעים להם לשוחח ולדבר על אותם חששות ופחדים.

דרור זיכרמן, כאמור אחד המשתתפים במיזם אומר: "כששמעתי על הסגר השלישי כבר לא הופתעתי, המילה סגר עבור פוסט טראומטי היא אכזרית, לא מספיק שאני מתמודד עם פוסט טראומה וכל התמודדות שלי עם התקפי חרדה ודיכאונות משפיעה עליי ומורגשת בכל איבר בגופי, עכשיו להיות בסגר יחד עם כולם. יש לנו יכולת ועוצמה לעזור להרבה הלומי קרב אחרים שמתמודדים עם הקורונה הנפשית בתקופה הזו, לשתף בהתמודדות שלנו ולהיות שם בשבילם, לא נותיר אף פוסט טראומטי מאחור, זו השליחות שלי, שלנו"

שיר פלד (36) אמא לילד בן 7 המסתערבת הראשונה בצה"ל ומרצה על הכירות של פלד עם פוסט טראומה שלה היא מספרת כי הכל התחיל ערב אחד לפני שנתיים בעת שצפתה בסדרה 'פאודה':  "מהמסך השתקפה דמות שהיא בעצם אני 15 שנה לפני, מאותו רגע כבר לא הייתי בסלון בבית, הכל התבלבל לי, לרגע הייתי בכפר בין הסמטאות, בחדר התארגנות, ברכב בדרך פעילות. הייתי המסתערבת הראשונה בצהל, אחת מתוך שלוש.  פעלתי תחת מסווה בדמויות שונות והייתי בסיטואציות אקסטרימיות כשסכנת חיים מרחפת מעל הראש שלי כל הזמן. כש'נורית' מ'פאודה' השתקפה מהמסך כל מה שהסתרתי במשך שנים צף בעוצמה".

משתתפת נוספת במיזם היא קרן ציזיק שסיפרה: "כחובשת באוגדה תפסנו כוננות 24/7 על אמבולנס טיפול נמרץ. הצוות כלל שני חובשים, פאראמדיק ונהג אמבולנס 24/7 על כל גזרת עזה מצפון עד דרום. קפצנו לכל אירוע בגזרה (הן בטחוני הן אזרחי) והיינו אחראים בלעדיים על פינוי מהיר של פצועים לבי"ח או למנחת המסוקים. כעשרה חודשים לאחר השחרור אובחנתי עם פוסט-טראומה חמורה מורכבת ומתמשכת (Sever complex ongoing PTSD - combat type+first responder type) במהלך 15 השנים האחרונות עברתי אין ספור טיפולים, תרופות פסיכיאטריות וניסיונות שיקום שכשלו. מה שכן הצלחתי זה להתחתן וללדת ולגדל ילד"

מנכ"לית עמותת "שותפות מגן ישראלית" רוני ססובר הדגישה את חשיבות הנושא "כמנכ״לית עמותת שותפות מגן ישראלית פנו אליי מספר רב של מתמודדים עם פוסט טראומה, הלם קרב, שחששו מאוד מהפגיעה בסדר יומם ומהסיטואציה של להיות סגורים בבתים תקופה ארוכה. חשבתי שנכון יהיה להעלות את הנושא למודעות בקרב הציבור באמצעות סרטונים קצרים. מעבר להעלאת המודעות, הסרטונים מסייעים להם לתכנן את היום ולפרוק את שעל ליבם. הסגר לא פשוט לכולנו. חשוב לזכור שיש מי שהסגר הזה קשה להם עוד יותר".