איך לפתוח משרד בישראל?

ההחלטה להקים משרד לעסק שלך עשויה להיות אחת ההחלטות המורכבות שיהיה עליך לקבל. ישנם אתגרים וחסמים רבים בדרך ובמציאות בה 80% מהעסקים אינם שורדים את שנתם הראשונה, חשוב שנצעד בזהירות. ככל שהגענו למסקנה שזהו אכן הצעד הטוב ביותר לפיתוח העסק, אין ספק שממתינים לנו לא מעט יתרונות. כדי להתחיל בהקמת מרכז הפעילות השוקק החדש שלך ממנו ייצא העסק שלך ליעדים חדשים, אלו כמה מהשלבים החשובים וההיבטים שכדאי לקחת בחשבון כדי לקבל החלטות מושכלות.

לפני הכול – האם זה אכן הכרחי?

זוהי שאלה שחשוב שנשאל את עצמנו. תשלומי השכירות עבור משרד במיקום טוב יכולים להיות גבוהים וכיום יותר מאי פעם, ניהול עסק מהבית אינו דבר נדיר. עם כל טכנולוגיות הדיגיטל והפלטפורמות המתקדמות לניהול פרויקטים במשותף מרחוק, לא בטוח שהמשרד הוא היעד החשוב ביותר שלך. עם זאת, ככל שהעסק שלך דורש שירות לקוחות פרונטלי, או אם ניהול העסק מהבית הוא פשוט לא אופציה, חשוב שנתכנן את הצעד הבא בקפידה.

תקצוב הוצאות המשרד

המשימה החשובה ביותר עמה נצטרך להתמודד היא בניית תקציב שיכלול את כל העלויות להקמת המשרד. ההוצאות העומדות לפניך הן רבות ומגוונות – מהשכירות עבור השטח ועד התאמת החלל לצרכים של העסק שלך. נזדקק לציוד, מחשבים, פתרונות תאורה ועיצוב ועוד מגוון אלמנטים נוספים שהופכים את החלל הריק למשרד שתמיד רצינו. כל זאת, ועוד לא דיברנו כלל על מיסים, אגרות והוצאות שיווק. חשוב שניקח הכול בחשבון ונבנה תוכנית מסודרת וריאלית להקמת המשרד מא' ועד ת'.

גם קובץ אקסל פשוט המפרט כל אחד מהסעיפים הרלוונטיים לך יעשה לגמרי את העבודה ויוכל יעזור לך לחשב את העלות הכוללת של הקמת המשרד. כאן, נוכל לראות לראשונה היכן ההוצאות הבעייתיות, על מה אי אפשר לוותר בשום אופן והיכן נוכל לייעד פתרונות מקוריים יותר שיאפשרו לנו חיסכון משמעותי.

בחירת הריהוט המתאים למשרד

המבחר היום הוא עשיר ומרתק מאי פעם ועשוי לזמן לנו לא מעט פיתויים. אם בעבר ריהוט משרדי כלל שולחנות וכיסאות בסיסיים על גלגלים, היום עומדים לרשותך מגוון פתרונות ארגונומיים ומתוחכמים שמציעים רב שימושיות, גמישות ונוחות אופטימלית. אין ספק שהעובדים שלך יודו לך על ההשקעה הזו, אבל חשוב שנבחן מה באמת נחוץ לנו וסביר במסגרת התקציב שלנו. ככל שנצליח למצוא ספק שיציע מחירים אטרקטיביים תמורת פתרונות איכותיים, תהיה לנו אפשרות ליהנות מכל העולמות.

בחירת המיקום למשרד החדש

כמו בכל עסקת נדל"ן, גם בעת בחירת מתחם למשרד, הסיסמה שתלווה אותנו היא "מיקום, מיקום, מיקום". ישנם שיקולים רבים שחשוב שניקח בחשבון ויהיה עלינו לשחק במיומנות בין השאיפה למיקום מרכזי ונגיש לעובדים וללקוחות שלך ובין מחירי השכירות הגבוהים. ייתכן מאוד שהשקעה בסוכן נדל"ן המתמחה בנדל"ן מסחרי, תחזיר את עצמה בטווח הארוך.

אז יש לנו תקציב, מיקום וציוד. כעת, נותר לנו רק לאחל לך שהתכנון ארוך הטווח יישמר ושבכל צעד יהיה באפשרותך לזהות את המקומות בהם אפשר להתייעל.