יעל שלביה, שזכתה לכינוי "הדוגמנית הדתיה", בוגרת האולפנה בנהריה, זכתה במקום הראשון ברשימת 'מאה הנשים היפות בעולם', של TC CANDLER. שלביה, בת 19, דורגה במקום הראשון לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום השני, ובשנה שלפני כן במקום השלישי.

שלביה, בת 19, נולדה וגדלה בנהריה למשפחה דתייה, ולמדה במוסדות חינוך דתיים. על אף מסלול הדוגמנות שבחרה בו עוד בגיל צעיר מאוד, הקמפיינים בהם השתתפה ואורח החיים המוחצן, היא מצהירה שוב ושוב בראיונות על אמונותיה. בראיון ל'ישראל היום' לפני שנתיים נשאלה על התגובות שהיא מקבלת לגבי רמת הדתיות שלה.

"כן, אני קוראת את הטוקבקים האלה, אבל אני לא מרשה לעצמי להתעצב בגללם", השיבה אז. "אני אפילו מבינה את האנשים האלה, מבינה את התגובות. הם הרי לא באמת מכירים אותי. רואים תמונות שהן לא צנועות בעיניהם, של מישהי שמגדירה את עצמה דתייה, וזה לא מסתדר להם בראש הגם וגם הזה. יש בהחלט מצב שגם אני הייתי חושבת ככה אם הייתי רואה כתבה על דוגמנית דתייה שמצטלמת בכתפיים חשופות. אין לי שום בעיה עם מה שהם חושבים, אני לא נפגעת מהטוקבקים האלה, אני יודעת מי אני, ומי שקרוב אליו מכיר אותי, יודע מי אני ומה אני, והתגובות של השאר לא נוגעות בי".

אז מי את ומה את יעל שלביה כהן?

"אני אדם דתי, אני מאמינה באלוהים ומתפללת אליו, הולכת לשמוע שיחות של רבנים, אני שומרת שבת וכשרות, אבל יודעת שמבחינה חיצונית לא רואים עלי את הסממנים האלה שאמורים לבוא עם האמונה. העובדה שאני לובשת מכנסיים לא עושה אותי פחות מאמינה. אגב, אין מצב שאני מוותרת על השירות הצבאי, כבר קיבלתי צו ראשון, ואני אתגייס ולא אעשה שירות לאומי כמו אחותי. גם זה עושה אותי פחות מאמינה וראויה? אני לא נוסעת בשבת, וכשאני בחו"ל אני שומרת שבת ומחפשת את המסעדות הכשרות כדי לאכול שם. והכי קשה לי בשבת, כשאני בארץ זרה, מנותקת מהמשפחה ומהחברים, אפילו מרגישה קצת בודדה, ואני לא יכולה לדבר בטלפון עם המשפחה שלי והחברים".