שר הביטחון בני גנץ פנה היום (ד') לראש הממשלה בדרישה לכנס את קבינט הקורונה בדחיפות לאור העלייה בתחלואה ועל רקע הצפי לתחילת מבצע החיסונים.

הקורונה בישראל: קרוב ל-3,000 מאומתים ביממה, שיעור הנדבקים מזנק

לדברי גנץ, לא ניתן להתחיל במבצע החיסונים ללא הצגת התעדוף הנדרש לקבינט, ישנן החלטות קבינט שאינן מבוצעות ובינתיים התחלואה מזנקת. אם נדרשות מגבלות- יש לתת על כך התראה מראש לבעלי העסקים.

כזכור, על פי נתוני משרד הבריאות המתפרסמים מהבוקר, מספר הנדבקים אמש עמד על 2,862 בני אדם, מספר שיא בחודשיים האחרונים, והרבה מעל רף 2,500 הנדבקים ליום שהציב קבינט הקורונה, כשמעליו אמור לחול 'ריסון מהודק' למשך שלושה שבועות.


(בני גנץ בראיון לחדשות 12)

יש לציין כי גם מספר הבדיקות מוסיף לעלות, ועמד אמש על 83,227, מספר שיא בבדיקות מאז פרוץ המגפה, אך לא ניתן לייחס את העלייה במספר הנדבקים לכמות הבדיקות בלבד, מאחר ששיעור החיוביים מקרב הנבדקים זינק גם הוא, ועומד על 3.5% של בדיקות חיוביות.

בנוסף, יש בישראל 381 חולים המוגדרים במצב קשה, מתוכם 138 הזקוקים להנשמה. 18 בני אדם נפטרו ביממה האחרונה מקורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 3,022. בסך הכל יש בישראל 19,887 חולי ונשאי קורונה פעילים.

כזכור, בקבינט הקורונה הוחלט בשבוע שעבר, לאחר שהאפשרות לסגר לילי בחנוכה ובחג המולד ירדה מהפרק, כי במקרה ורף הנדבקים יגיע ל-2,500 יממה, או שמקדם ההדבקה (ה-R) יגיע ל-1.32, תעבור המדינה ל"ריסון מהודק" למשך שלושה שבועות.
עוד הוחלט כי אם בחלוף 3 שבועות מהחלת הריסון המהודק לא יורדים ל-R=1, תיכנס ישראל לסגר כללי.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי "כנראה שלא נוכל לחמוק מהגבלות משמעותיות לפני שנראה את השפעת החיסון".