כל מי שאי פעם עסק בתהליך הייצור והמכירה של מוצר זה או אחר וניסה לקדם את המוצר, המותג או בית העסק כולו, וודאי מכיר בחשיבותן העצומה של אריזות המוצרים, ובפרט בכך שניתן (וכדאי) להשתמש באריזות אלו על מנת לקדם ולשווק את המוצר ואת העסק בצורה יעילה יותר. בנוסף, שימוש באריזות הנכונות מסייע לשמור על המוצר ולהאריך את משך חיי המדף שלו. להלן מספר נקודות מפתח שחשוב מאוד להכיר בנוגע לתחום של עיצוב והדפסת אריזות מוצרים: 

חשיבות שיווקית מכרעת – לאופן העיצוב וההדפסה של מארזים חשיבות שיווקית מכרעת. למעשה, מדובר כיום בחלק אינטגראלי ובלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של המוצר ומיתוג העסק כולו. אם חושבים על כך לעומק זה בעצם ברור ומתבקש – כאשר בית עסק ייצר ומשווק כמות גדולה ממוצר מסוים, מדובר למעשה בכמות גדולה של "שגרירים" אשר יוצאים מהמפעל ונשלחים לכל רחבי הארץ, ובמקרים רבים לכל רחבי העולם. מוצרים אלו יכולים לשמש כשלוחות שיווקיות, כ"שגרירים" של העסק, ולהפיץ באופן נרחב מסרים שיווקיים אודותיו. לכן אנו רואים השקעה רבה כל כך בעיצוב אריזות מוצרים כיום, המכילה לא רק את לוגו החברה ואת הצבעים המזוהים עימה או עם המוצר, אלא גם פרטי מידע רבים, מסרים שיווקיים שונים ועוד.

יצירת הרושם הנכון אצל הלקוח – מעצבי אריזות מקצועיים יודעים כיום כיצד לעצב את האריזה כך שתיצור רושם ראשוני מסוים בקרב לקוחות, רושם חיובי וניכר אשר ידחוף אותם לקנות את אותו מוצר. האופן בו משתמשים בצבעים המרכיבים את האריזה מצד אחד, ובצורה הספציפית של האריזה מצד שני, קובע המון בנוגע לרושם הראשוני המתקבל אצל הלקוח הנתקל במוצר זה על המדף, לרוב לצד מבחר מוצרים מתחרים. עיצוב אריזה נכון מסייע למוצר להתבלט מתוך כל האלטרנטיבות שעל המדף, ולהגדיל משמעותית את הסיכוי לכך שיימכר ושהייצור יהיה כלכלי

בחירת התוכן המופיע על גבי האריזה – קיימת חשיבות רבה גם לתוכן המופיע על גבי האריזה. בתור התחלה, ישנם פרטי מידע רבים אשר חייבים להופיע על גבי האריזה, מפני שכך קובעים חוקי הצרכנות במדינה ובעולם. כולנו מכירים חלק מהפריטים הללו, דוגמת רשימת רכיבים, אזהרות בנוגע לכמויות גדולות של חומרים מסוימים במוצר, חומרים אלרגניים, ערכים תזונתיים וכו'. בנוסף, ניתן וכדאי להכניס גם תוכן המפרט בצורה ברורה בנוגע ליתרונות המוצר, ואולי גם תוכן הנוגע לבית העסק כולו. יש כמובן למצוא את האיזון הנכון בין שימוש בתוכן לצורך עמידה בדרישות החוק והעברת מידע ומסרים רצויים שונים לבין עודף מלל אשר עלול להרחיק את הלקוחות. גם לשם כך מומלץ להתייעץ ולעבוד עם אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה.

חשיבות טכנית בשמירה על המוצר – לאופן בו מעצבים את אריזת המוצר חשיבות רבה גם בכל הנוגע לשמירה והגנה על המוצר. אריזה מתאימה, כזו העשויה מחומר עמיד מספיק ומעוצבת בצורה מדויקת אשר לא מאפשרת למוצר לנוע יותר מדי בתוכה, מסייעת בפועל להגן על המוצר כאשר הוא מטלטל לאורך ימים, שבועות וחודשים בין המפעל לחנויות שונות וכו'. ככל שחומר הגלם יותר איכותי והאריזה מעוצבת בצורה מדויקת ומתאימה יותר למוצר, כך הוא מוגן יותר עד שהוא מגיע לידי הלקוח. בנוסף, חשוב לוודא כי האריזות מיוצרות מחומרים עמידים מספיק, בהתאם לסוג המוצר והמקומות והטמפרטורות בהם הוא צפוי לעבור ולהיות מאוחסן. כך נבטיח כי המוצר יישמר בצורה הטובה ביותר עד שיגיע למדף, גם מבחינת נראות חיצונית.