שש שנים מהנס הגדול בו ניצלה מפיגוע ירי, אותו מציינים בסעודת הודיה ומלווה מלכה מסורתי במוצאי השבת הקרוב, מוריה זעירא מספרת על הטלטלה בעקבות האירוע ועל ההזדמנות הגדולה לעצור ולהקשיב לקב"ה ולשאול: מה התפקיד שלנו בעולם כרגע? שאלה שהובילה לשליחות ב"ראש יהודי" במרכז תל אביב יחד עם בעלה ושמונת ילדיהם.
 
"לפני שש שנים נסענו חזרה לביתנו בהר חברון מאירוסין של אחי", מספרת מוריה זעירא, "זה קרה ביום חמישי, ב12 בלילה בתחילת חודש כסליו. ליד קרית ארבע נורה לעבר הרכב שלנו צרור יריות, שני כדורים נכנסו לרכב ליד ישראל בעלי. כדור אחד עבר בין הרגליים מתחת למושב. כדור שני פגע בדלת וקיבל סטיה למושב האחורי", היא מתארת את הרגעים הקשים של אותו הלילה, "נס גדול שלא נסע איתנו אף אחד במושבים מאחורה ושהכדור סטה מדרכו. עברנו טלטלה חזקה. לקח לנו זמן לעכל מה קרה לנו ואת גודל הנס".

הרכב של משפחת זעירא לאחר היריצילום: ראש יהודי

"זו טלטלה גדולה, ישבנו עם עצמנו ועם הילדים וחשבנו מה הקב"ה רוצה מאיתנו, מה התפקיד שלנו בעולם כרגע. הבנו שאנחנו צריכים לצאת לשליחות הבאה ולהתחבר לעם ישראל, אנחנו מסוגלים ויש לנו בית עם אור גדול ברוך השם, תמיד היינו מחוברים לארץ ולהתיישבות וגרנו בהר חברון. הקמנו את תנועת "ראש יהודי" והיינו מחוברים לעשייה כל הזמן, אבל הבנו שלא מספיק להיות "ראש יהודי" בגדול, אלא להיות משפחה שחברה ופעילה בתוך קהילת ראש יהודי במרכז תל אביב. לקח לנו שנתיים וחצי להתבשל עם זה", מספרת מוריה על התהליך האישי והמשפחתי בדרך מההתיישבות בהר למרכז תל אביב, "הבנתי שזה שינוי גדול עבורי ועבור הילדים. פרידה מהקהילה, החברים, מוסדות החינוך, הבית. ממש לעשות מהפך מהר חברון לתל אביב, ויש אתגר גדול לגדל ילדים בתל אביב כמובן. כמובן שקיבלתי את ההחלטה הזו סופית לאחר שהתייעצנו עם הילדים שהיו אז בגילאים, 9 עד 24, וחשוב לציין שיצאנו כמשפחה לשליחות הזו".

&feature=youtu.be

"בכל שנה אנחנו לוקחים את האירוע הזה עם הנס והופכים אותו לשמחה גדולה", אומרת מוריה "גם בפורום משפחתי אנחנו תמיד עושים שבת משפחתית עם כל הילדים, וגם במוצאי השבת עושים מלווה מלכה מאוד גדול לכל קהילת ראש יהודי אצלינו. מספרים את הנס ומודים על הנס הגדול הזה, מסבירים מה לקחנו מזה ומה הבנו שהקב"ה מדבר איתנו, חשוב לנו להעביר את זה הלאה. אבל השנה בגלל הקורונה", מבהירה מוריה, "יהיה אירוע מצומצם וננסה בכל זאת לפרסם את הנס ברבים כפי שנוכל. כל הקהילה יודעת שהמעבר שלנו לתל אביב זה חלק מנס גדול שאנחנו מודים עליו כל שנה. החלטנו לא לקחת את הפיגוע למקום של "למה עלינו ירו? למה חווינו דבר כזה?" אלא למקום בו הקשבנו לקב"ה שהציל אותנו. ממש הרגשנו שיש דיבור בין הנשמות שלנו לקב"ה, בירור מה התפקיד שלנו ומה אנחנו צריכים לעשות עם החיים שלנו, ואנחנו מרגישים בתל אביב שהקב"ה איתנו. זו זכות גדולה וברכה גדולה שזכינו בה בזכות הנס הגדול".

עמותת ראש יהודי נמצאת בימים אלו בקמפיין התרמה - בואו להיות שותפים