ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מעדיף כי ג'ונתן פולארד לא יעלה לישראל. לאחר ההחלטה בארה"ב על הסרת ההגבלות על המרגל לשעבר, אומר אולמרט בראיון לוועידת 'מעריב' שישודר ביום חמישי, כי עלייתו של פולארד תעצים את הנזק שהפרשה גרמה לישראל.

פולארד הסיר את האזיק האלקטרוני ושלח מסר מיוחד: "בדרך הביתה"

"העיסוק בפרשה הזו גורם נזק מתמשך קשה למדינת ישראל, ואני ממליץ להימנע מחגיגות קבלת פנים לפולארד אם יחליט להגיע לישראל", אמר אולמרט, שטען כי הסרת ההגבלות על פולארד נובעת מהאווירה הנוכחית בארצות הברית.

לדברי אולמרט, הוא שמח שיש לפולארד חופש תנועה בניו-יורק, אך הוא אינו רוצה לראותו עולה לישראל: "בואו לארץ יעצים את הנזק שהפרשה הזו גרמה לנו, ושההתנהלות שלנו בפרשה הזו גרמה לנו". אמר אולמרט.


(אהוד אולמרט, ארכיון)

בנוסף, תקף ראש הממשלה לשעבר את ראש הממשלה נתניהו, והעריך כי יערוך לפולארד קבלת פנים חגיגית: "אם יהיה צורך הוא ייתן לחמאס גם 500 רוצחים כדי לקבל את פולארד", אמר. הוא הוסיף כי לפרשה "יש פוטנציאל לגרום נזק אדיר גם כיום לישראל. טראמפ הולך, אבל גורמי הביטחון האמריקאים נשארים והם יבואו איתנו חשבון אם נמשיך לנצל את הפרשה הזו לצורכי פוליטיקה ישראלית".

לדברי אולמרט, מדינת ישראל לא חייבת לפולארד דבר: "הוא היה מרגל שעבד תמורת הרבה כסף. הוא לא היה מתנדב ציוני שהקריב את חייו, הוא היה אמריקאי אוהב ישראל שעבד בשביל הרבה כסף". 

הראיון המלא, כאמור, ישודר ב'מעריב' ביום חמישי בצהריים.