טיפולים אסתטיים צמחו לתעשייה של מיליוני שקלים, כשאלפי ישראלים בוחרים לעבור הליכים אלו מדי שנה. החדשות המתפרסמות בתדירות גבוהה בתקשורת על התוצאות ההרסניות של ניתוחים קוסמטיים אלה, מציגות באור חזק את הנזק שעלול לנבוע ממקרי רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים.

אז בואו נדבר קצת על האופן בו תוכלו לזהות מתי מנתח קוסמטי התנהל ברשלנות, ועל הסעדים המשפטיים הזמינים, כגון פיצויים בגין רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים.

מהי רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים?

בהקשר של הליכים קוסמטיים, רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים מתרחשת כשמנתח קוסמטי גורם נזק למטופלים באמצעות מעשה או מחדל, שאינם תואמים את הסטנדרט המקובל של ההליכים בקהילה הרפואית הישראלית.

האופן השכיח ביותר של רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים הוא כישלון המנתח להזהיר את המטופלים שלו לגבי הסיכונים הנלווים להליך המוצע. מנתח קוסמטי נדרש להסביר ולמסור מידע על כל התוצאות והסיכונים האפשריים של ניתוח לפני שמהטופלים מחליטים אם להמשיך בהליך.

רשלנות מתרחשת כאשר מנתח קוסמטי אינו מזהיר את המטופלים מפני כל הסיכונים, שאם היו ידועים למטופלים, יתכן שהיו בוחרים שלא להמשיך בניתוח והפציעות היו נמנעות.

מה צריך כדי להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים?

לאנשים שעברו ניתוחים קוסמטיים שלא התנהלו בהתאם לתוכנית שהותוותה במסגרת פגישת הייעוץ תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים היא אמצעי לקבלת פיצוי בגין פעולותיו הרשלניות של המנתח שלהם. במהלך הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית, יש להוכיח את ההיבטים הבאים:

חובת הזהירות

כל המנתחים הקוסמטיים חבים למטופליהם חובת זהירות. מבחינה משפטית, חובת זהירות זו מחייבת את המנתח לנקוט בטיפול רפואי סביר כשהוא מטפל במטופלים ועליו להשתמש במיומנותו ובשיפוט המקצועי על מנת לספק ייעוץ וטיפול רפואי מוסמך.

המנתח לא עמד בסטנדרט הטיפול

בהוכחה שהטיפול האסתטי היה רשלני, יש להוכיח שהטיפול לא עמד בסטנדרט הטיפול הנדרש. מה שבתי משפט רואים כסטנדרט טיפול מקובל הוא האם המנתח הקוסמטי עמד או לא עמד באופן סביר בסטנדרטים הישראליים של הקהילה הרפואית. שאלה זו נשפטת על סמך חוות דעתם של מספר מנתחים אסתטיים מיומנים אחרים בענף.

הוכחת הסיבתיות

התביעה צריכה לקבוע שהטיפול הרשלני של המנתח האסתטי גרם למטופל או למטופלת לפגיעה פיזית או פסיכולוגית, ופגיעה זו ניתנה לחיזוי סביר על ידי המנתח. חוץ מזה, יש לקבוע כי אם המנתח הקוסמטי לא היה מבצע טיפול רשלני, היה ניתן למנוע כל פגיעה.

על מה ניתן לפצות מטופלים?

גובה הפיצויים שניתן לקבל בגין הנזק שנגרם על ידי מנתח אסתטי במהלך טיפול אסתטי מקומי או במהלך ניתוח, משתנה בהתאם לנסיבות האישיות, והפיצויים מחושבים על פי רמת הנזק שנגרמה, ולא על פי מידת הרשלנות.

מטרת הפיצוי היא להשיב את המטופלים למצב בו היו נמצאים אילולא הייתה מתרחשת רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים.

הפיצויים עשויים להתקבל בגין:

  • הוצאות טיפולים רפואיים וניתוחים חוזרים.
  • עלות הטיפול שניתנה על ידי המנתח.
  • אובדן רווחים בעתיד.
  • כאב, סבל ואובדן הנאה מהחיים.