קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (א') אחר הצהריים, ולדון באפשרות של החזרת כיתות ה'-ו' לבתי הספר, ובמקביל באפשרות של הטלת עוצר לילי. בנוסף, מסתמן כי תורחב הגדרת הערים האדומות, ובין 15 ל-20 ערים שמוגדרות היום כ"כתום בוהק" יוגדרו כאדומות.

הקורונה בישראל: 286 מאומתים חדשים, שיעור הבדיקות החיוביות 2.3%

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הזהיר הבוקר מפני העלייה בתחלואה. בראיון לכאן חדשות אמר פרופ' לוי כי "אנחנו נמצאים במקדם הדבקה 1 - זה אומר שיותר אנשים יכולים ללקות במחלה ולהסתובב ולהדביק אנשים. הקבינט ידון אם ניתן להתקדם בהקלות בסגר או לא".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לויצילום: פלאש 90

לדבריו, לא בטוח שהלימודים בכיתות הגבוהות יותר יחזרו בקרוב, על אף דיון הקבינט: "שגרת חיינו צריכה להיות כזאת שלא נעלה את התחלואה. אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו - בטח עכשיו בחורף. זה כרוך בהמון התלבטויות, אז אני לא יכול להיות איש בשורה ולהגיד ביום ג' ייפתחו כיתות ה'-ו'"

פרופ' לוי הזהיר מפני הגבלות נוספות שעלולות להתדרדר לסגר מלא: "לא מופרך שנצטרך להיכנס לעוד סגר אם התחלואה תלך ותאמיר. אם לא נקפיד לצאת מהסגר בצורה מבוקרת ונשלטת, בהחלט נגיע למצב שנצטרך להטיל הגבלות נוספות כמו גם סגר".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לנושא החיסונים, ולביקורת שהוטחה בנושא במשרד הבריאות ובממשלה, ואמר כי "בראשית 2021 נקבל את תחילת החיסונים של 'פייזר' - מקווה שהחברה תעמוד ברישום ב-FDA. היא לא המקור היחיד לחיסונים לישראל. הצלחנו להבטיח את מקומנו מול חברות נוספות כדי שלא נהיה אחרונים בשרשרת האספקה"

עם זאת, הוא הודה כי לא הכל עבר חלק: "יש בחוזה כמה דברים שהיו נושא לוויכוח - בחלקם הצלחנו יפה, בחלקם פחות. עסקו בזה רבים, כולל משרד המשפטים, בדיונים קדחתניים מול החברה בלילות - בסוף הגענו לאופטימום".