בג"ץ אישר היום את העתירה של התנועה לאיכות השלטון, הדורשת הנמקה לקיום ממשלת החליפים בין נתניהו וגנץ. בעקבות כך הוציא בג"ץ צווים על תנאי המחייבים את המדינה להשיב על מספר שאלות בתוך 3 שבועות. כאשר השאלה הגדולה היא מדוע אין לבטל את התיקון לחוק יסוד: הממשלה המאפשר את תפקיד ראש הממשלה החליפי.

בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן נקבע כי גנץ ישמש כראש ממשלה חליפי עד מימוש הרוטציה, בנוסף הוחלט כי כדי לבטל זאת נדרש שיריון של 70 ח"כים ולא רוב רגיל. על כל אלו מאיים בג"ץ כי אם לא יינתנו התשובות מדוע הוחלט כך, תוך הזמן שהוקצב, אז בית המשפט עלול לבטל את החלטות ההסכם. במידה ובית המשפט יבטל את חוקיות ההסכם, הדבר עלול להוביל לפירוק הממשלה, בעיקר מצד כחול לבן שיאבדו את מעמדם, וישראל תצא לבחירות.

את הדיון על ההסכם הקואליציוני תוביל  נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות יחד עם עוד שמונה שופטים נוספים. מי שכבר ידוע שיכלל בהרכב הם: המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל. 

התנועה לאיכות השלטון,, שהגישה את העתירה שאושרה, מסרו בתגובה: "אסור ששינוי שיטת המשטר במדינת ישראל יעשה באופן שישרת נאשם עם שלושה כתבי אישום, המנסה להמלט מאימת הדין. על בית המשפט העליון חובה להגן המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל ולא להתיר פגיעה אנושה בבסיס השיטה הנוהגת במדינת ישראל". 

יו"ר הכנסת, יריב לוין, הגיב להחלטת בג"ץ: "בג״ץ בהחלטתו השערורייתית מכין את הקרקע לחציית הקו האדום של התערבות בחוקי יסוד. התערבות כזו נעשית בלא כל סמכות, באופן שמנוגד לעקרונות הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה, ועל כן היא בטלה מיסודה.  כל צעד כזה של בג״ץ מרחיב את התמיכה הציבורית בשינוי שיטת בחירת השופטים, ובהרחקתם מהמערכת של שופטים אשר מנצלים את תפקידם כדי לרמוס את הדמוקרטיה". 

מנגד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "בג"ץ שאל את המדינה מדוע צריך את תפקיד ראש הממשלה החליפי. אחסוך לכם את הדילמה ו- 21 יום: לא צריך".