חודשים רבים לאחר פרוץ מגפת הקורונה ושוב אנחנו מנסים להתאושש, להתנער מסגר שני שפקד אותנו ולחזור לשגרה לא שגרתית בעליל. חודשים ארוכים של סגר וריחוק חברתי, שגרת מסכות ושוב סגר הותירו בכולנו תחושות קשות והתמודדות לא קלה עם המציאות הטופחת עלינו.

לכולנו קשה היה להסתגל לרעיון של סגר, אבל עשינו זאת ולפתע מתברר שכאשר אנחנו צריכים לחזור לשגרה אנחנו שוב מתקשים להסתגל או להתרגל. לחזור לרחובות המתמלאים אנשים ולא כולם עוטים מסכות וזאת בהחלט סיבה לדאגה, לחזור לעומסים שבכבישים, לצפצופי הנהגים שהופכים להיות מחרישי אוזניים מתמיד אחרי שהתרגלנו לשקט ובאופן כללי אנחנו צריכים לאסוף את עצמנו מחדש וזה לא קל.

אנשים רבים מדווחים על קשיים בחזרה לשגרה, חלקם אף מתייחסים באופן ספציפי על החזרה לנהיגה. לחזור ולשבת מאחורי ההגה, להתרכז ולהתמודד עם האופי הכאוטי של כביש ישראלי טיפוסי. אנחנו כאן כדי לסייע עם 6 טיפים מרעננים לנהיגה רגועה ובטוחה.

1. אל תגעו בטלפון בנהיגה

אם היינו יכולים היינו מכריחים אתכם לכתוב את המשפט הזה 100 פעם על הלוח. אל תגעו בטלפון בנהיגה. אחרי תקופה ארוכה בבית כולנו רגילים להיות מעודכנים כל הזמן, מחוברים כל הזמן, לחפור לא מעט באלפי קבוצות וואטסאפ וגם לצרוך הרבה יותר תוכן בדיגיטל מפעם. עם החזרה לנהיגה, חייבים טיפה להיגמל. אתם יכולים לענות לקבוצת הוואטסאפ של הכיתה גם עוד חצי שעה, לא יקרה שום דבר בלעדיכם. הצילו את עצמכם את שאר משתמשי הכביש ואל תגעו בטלפון בזמן נהיגה.

2. בדקו את ביטוח הרכב

חשוב מאוד, עם כל השגרה הלא שגרתית הזאת, לוודא שביטוח הרכב שלכם בתוקף ושלא שכחתם לחדש. צריכים לחדש? הזדמנות מעולה לבדוק מה השתנה בשוק הביטוח בשנה האחרונה, בוודאי בשנת הקורונה ששינתה את הרגלי הנסיעה של כולנו ולחברות הביטוח יש פתרונות ומוצרים ייעודיים להציע לכם. שווה לבדוק. וגם אם הביטוח בתוקף, המלצה שלנו: כדאי לעשות בדיקת כדאיות לביטוח הרכב ולראות אם אפשר להוריד בעלויות. אנחנו בטוחים שתעשו הכול כדי לשמור על עצמכם ועל יקירכם בעת הנהיגה, אבל הידיעה שאתם מבוטחים למקרה שמשהו ישתבש מרגיעה רבים מאיתנו. ורוגע על הכביש זה חשוב!

3. אל תשכחו לשמור מרחק

אם כל נהג היה שומר על המרחק הסביר והנכון בין הרכב שלפניו, כמות התאונות הייתה יורדת פלאים. בפקק או ברחוב עירוני – הרכב שלכם תמיד יכול לבצע עצירה פתאומית, תמיד יכול לפנות לפתע ימינה או שמאלה מבלי לאותת ובמקרים כאלה בסופו של דבר, אם נכנסתם ברכב שמלפניו אתם כמעט תמיד אשמים. אם נכנסתם ברכב שלפניכם, ולא חשוב אם הוא עצר כדי להימנע מדריסת חתול או מרכב שיצא במפתיע מחניה, כנראה שלא שמרתם על מרחק סביר ממנו. בעיקר עכשיו, כשהגשמים הראשונים בדרך והכבישים יהפכו לחלקלקים במיוחד, שמרו על מרחק ותחסכו לעצמכם תאונה טיפשית.

4. בקבוק מים באוטו

בכל פעם שאתם נכנסים לאוטו, בעיקר בתקופה שממש לאחר הסגר, הקפידו לקחת אתכם בקבוק מים טריים לדרך. לחרדה או אפילו תחושת אי נוחות יש נטייה לעורר צמא ולתחושת הרוויה עם שתיית המים יש אפקט גדול מהפסקת הצמא בלבד. בקבוק מים יכול להיות ההבדל בין נהיגה נינוחה לעצבנית.

5. מוזיקה. לא אקטואליה

קחו טיפ מאיתנו, עזבו לרגע את תכניות האקטואליה והצעקות, את הפוליטיקה והכעסים, שימו לכם מוזיקה מרגיעה שאתם אוהבים. כל אחד ואחת וטעמכם האישי, מפרקי חזנות ועד מוזיקת רוק, מכליזמרים ועד בטהובן – הנהיגה שלכם תהיה רגועה ובטיחותית הרבה יותר אם לא תשמעו דווקא בדרך את מה שמעורר בכם רגשות של כעס או תסכול. ושום דבר לא ישתנה בשעה הקרובה, אפשר לשמוע את חדשות השעה גם בעוד שעה.

6. בדקו את תקינות הרכב

בדיקת תקינות הרכב היא חלק בלתי נפרד מנהיגה בטוחה. בעיקר לקראת החורף, כשהכבישים עומדים להיות רטובים וחלקים, אתם רוצים לדעת שהבלמים שלכם תקינים, שהצמיגים אינם בלויים, יבשים או סדוקים, שהמגבים מלפנים ומאחור תקינים ומשאירים חלון נקי ללא פסים שהופכים למטרד על השמשה, שאורות האיתות פועלים ושפנסי הרכב עובדים ומכוונים. שווה לבדוק אם המוסך שלכם מעניק בדיקות "הכן רכבך לחורף" בחינם.

וזכרו, נהיגה בטוחה ואחראית שומרת על גופכם, ועל רכושכם, וגם מובילה בסופו של דבר להפחתה במחיר הביטוח. כשאתם הבעלים הגאים של אישור על היעדר תביעות ביטוח, אתם משלמים פחות מאנשים שתבעו בעבר את הביטוח בעקבות תאונה או פגיעה ברכב או שיש להם הרשעות תעבורה בעברם. עוד סיבה טובה לנהוג בזהירות