לקראת ההצבעה על הסכם השלום בכנסת היום (ב'), ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון במהלך סוף השבוע עם יורש העצר מוחמד בן זאיד של איחוד האמירויות. זו השיחה הראשונה מאז החתימה על הסכם השלום ההיסטורי בבית הלבן. כזכור, הסכם השלום נחתם במעמד שר החוץ האמירתי, ראש הממשלה נתניהו ויורש העצר בן זאיד סיכמו להיפגש בקרוב. במקביל, הממשלה אישרה פה אחד את הצעת ראש הממשלה להביא את חוזה השלום "הסכמי אברהם לשלום

ראש הממשלה הודיע ליורש העצר על כוונתה של ממשלת ישראל לאמץ באופן רשמי את הסכם השלום ושהליך האישור יחל כבר השבוע. ראש הממשלה נתניהו ציין כי לאור התמיכה הנרחבת לה זוכה ההסכם בישראל, ראש הממשלה סבור כי ההסכם יאושר על ידי הכנסת ללא דיחוי.

ראש הממשלה נתניהו אמר שישראל מצפה לקבל את פניה של משלחת איחוד האמירויות הצפויה להגיע לישראל. זה יהיה ביקור גומלין בהמשך לביקור המשלחת הישראלית בחודש אוגוסט באבו דאבי, בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. 

שני המנהיגים דנו בתקווה הגדולה לשיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות, שיחזק את שתי המדינות, וכן דנו גם בשיתוף פעולה למיגור מגפת הקורונה שמשפיעה על מדינות רבות ברחבי העולם. השניים קראו להמשך ביצור השלום במזרח התיכון שיתרום ליציבות, ביטחון ושגשוג של כל עמי האזור, והביעו את הערכתם לנשיא טראמפ ולארה"ב על תמיכתם החיונית במאמץ זה.

במקביל לישיבת הממשלה, נכנסה הבוקר (ב') לנמל חיפה אוניה ראשונה המגיעה לישראל עם מטען יבוא מהאמירות. האוניה MSC Paris נכנסה עם הזריחה הבוקר לנמל. מדובר באוניה העושה קו גלובלי המחבר את נמלי הודו לנמל חיפה ומשם לנמלי החוף המזרחי של הים התיכון. כעת האוניה תביא באופן קבוע גם מטענים מהאמירויות מידי שבוע. קווי ספנות גלובליים נוספים מהמזרח הרחוק צפויים לעשות עצירות דומות בקרוב בדרכם לנמל חיפה. במטען שנפרק הבוקר בחיפה יש בין היתר ברזל, ציוד כבאות, ציוד ניקוי וציוד אלקטרוני.