כולנו תקווה כי ביום רביעי הקרוב הסגר כבר יהיה מאחורינו, ושלא יוארך, ונקבל הזדמנות לצאת לחופשה בחו"ל שכל כך רצינו ופספסנו. אמנם החגים וחודשי הקיץ מאחורינו ומדינת ישראל היא מדינה אדומה, כך שלא הרבה מקומות יאפשרו לנו להיכנס אליהם בקלות. יש רק שלוש מדינות בעולם שיקבלו את הישראלים מבלי להיכנס לבידוד, אלא תספיק בבדיקת קורונה זריזה המאשרת כי אינכם חולים.

הערה חשובה לפני היציאה לטיול, עליכם להצטייד לפני הטיסה בטופס הצהרת נוסע יוצא מישראל, הצהרה הכוללת פרטים אישיים ופרטי טיסה. יש להביא טופס ההצהרה כאשר הוא מודפס.  יש גם לדאוג לבדיקת קורונה עדכנית, בטווח של של עד שלושה ימים לפני הטיסה.

מערכת כיפה בדקה כמה תעלה לכם חופשה כבר בת שבעה ימים, החל מחמישי הקרוב (15.10) ועד לרביעי  שאחריו (21.10). להלן שלושת המדינות הירוקות שמקבלות ישראלים מבלי להיכנס לבידוד:

יוון

יוון מאפשרת את הגעתם של הישראלים אך במגבלה של עד ל-5,000 ישראלים בשבוע. בנוסף כל תייר מתבקש  לעבור שתי בדיקות קורונה (אחת לפני הטיסה בישראל ושנייה בחינם ביוון). ביוון עלולים להפסיד את היום הראשון כי לאחר הבדיקה תדרשו לשהות במלון קורונה למשך כיממה עד שיאשרו לכם שאתם בריאים. מחיר טיסות ליוון בתאריכים שבדקנו יעלו כ-230 דולר (שהם כ-777 שקלים). שהות במלון טוב יכול לנוע מ-1,500 שקלים ועד 4,000 שקלים, תלוי כמה מהר תשיגו דיל טוב. אם תבחרו סבלט בדירה המחיר הממוצע הוא 1,500 שקלים. אם תרצו לשכור רכב לאורך החופשה כולה המחיר הוא כ-200 שקלים. 

יווןצילום: Doron Horowtiz/FLASH90

אם תבחרו בחופשת בטן-גב כנראה שתחסכו יותר, אך אם תבחרו לבדוק גם את האטרקציות, לערוך קניות או לאכול באחת המסעדות הכשרות המחירים יעלו בהתאם לכמות הצריכה. סך הכל חופשה ביוון לפני כל ההוצאות הנוספות תעלה לכם כ-2,500 שקלים. 

בולגריה

הישראלים יכולים להינות גם בחופשה בסופיה בירת בולגריה, והעיר הגדולה ביותר במדינה, יעד המושך אליו גם לא מעט מהמרים. בבולגריה לא תדרשו להיכנס לבידוד אך תדרשו להגיע עם כלל האישורים והבדיקות המאשרות שאינכם חולים בקורונה. טיסות לבולגריה בתאריכים הנ"ל מחירם נע בממוצע של 210 דולר (שהם כ-709 שקלים). שהות במלון, בין שלושה כוכבים ועד חמישה כוכבים, יכול לנוע מ-800 שקלים ועד 2,500 שקלים, בכל מקרה לא תשלמו הרבה. אם תבחרו סבלט בדירה המחיר הממוצע הוא 900 שקלים. אם תרצו לשכור רכב לאורך החופשה כולה המחיר הוא כ-240 שקלים. 

סופיה בולגריהצילום: shutterstock

סופיה כיאה לעיר אירופאית עשירה במוזיאונים וכנסיות, נופי הרים ופארקים שיכולים להינות מהם. גם מרכזי קניות קיימים בעיר ונחשבים די זולים. אוכל כשר ניתן למצוא רק בבית חב"ד כך שעדיף שתצטיידו מראש באוכל מהבית. בבולגריה תוכלו לטייל גם בערים ורנה ובורגס, גם שם המחירים בטווח דומה. אז סך הכל חופשה בבולגריה ללא עלות נוספת של אטרקציות וקניות תעלה לכם כ-1,850 שקלים.

 סרביה

העיר בלגרד, בירתה של סרביה, נחשבת ליעד יפיפה מבחינת הנופים המשגעים ונהרות הדנובה המושכים תיירים רבים ליעד. לסרביה ניתן להגיע אחרי כל האישורים שציינו לעיל, ואם הכל עבר כשורה תוכלו להיכנס אליה בבטחה, סרביה גם מוגדרת כמדינה ירוקה ברחבי העולם. כאן המחירים כבר מתחילים לעלות. טיסה לסרביה תעלה לכם בממוצע 320 דולר (שהם כ-1,080 שקלים). שהות במלון טוב יכול לנוע מ-1,200 שקלים ועד 3,000 שקלים, תלוי כמה מהר תשיגו דיל טוב. אם תבחרו סבלט בדירה המחיר הממוצע הוא 700 שקלים. אם תרצו לשכור רכב לאורך החופשה כולה המחיר הוא כ-250 שקלים.

בלגרד, סרביהצילום: shutterstock

בלגרד מתחלקת לשניים, לאלו המחפשים עיר תיירותית עם מצודות, מוזיאונים, כנסיות ועוד, לעומת אלו המחפשים נופים משגעים ופארקים ירוקים. סרביה נחשבת גם למעצמת קניות וניתן למצוא בה את מיטב חנויות המותגים שתמיד רציתם לקנות. למי שרוצה גם אוכל כשר, חוץ מבית חב"ד ניתן להגיע לחומוסיה כשרה עם השם "תל אביב" אם אתם כבר מתגעגעים לארץ. חופשה בסרביה תעלה לכם ללא הוצאות נוספות כ-2,300 שקלים.   

לסיכום, מי שרוצה להינות מחופשה בחו"ל ולשכוח מהמציאות הכואבת, יכול לעשות זאת בשלושת היעדים ואף לעשות זאת במחיר נוח. חשוב לציין כי שלושת המדינות נחשבות בישראל כירוקות, כך גם כשתחזרו לארץ לא תידרשו להיכנס לבידוד. אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל המזוודות שלנו כבר ארוזות.