כבעל צימרים בצפון אני מתוסכל ביותר מהמדיניות המונהגת בארץ בתקופת החגים הנוכחית. צימרים רבים מארחים (או שואפים לארח) גם בימים אלה ואני לא רואה סיבה מדוע לא. החלטות הממשלה בעניינם אינן נובעות משיקולים ענייניים של בריאות הציבור אלא מתוך מסגרתיות שאין בה כל הגיון. האורחים מצטיידים באיזה אישור לכאורה (או שלא...) ונוסעים לצימרים. אם השרה גמליאל נוסעת לטבריה, הם אינם יכולים לנסוע במסגרת משפחה גרעינית ולא לביקור מסכן של סבא וסבתא? 

היום תוכלו למצוא את הצימרים במחירים ממש זולים, אפילו במקומות שנחשבים ליוקרתיים, במיוחד אם אתם מגיעים לתקופה יותר ארוכה.

 החופשה המושלמת לתקופת הקורונה - צימרים בצפון וברחבי הארץ

המצב בארץ בשבועות ובחודשים האחרונים גובה מכולנו מחירים כבדים – בריאותיים, כלכליים ונפשיים. בעוד רבים נדבקו ונפגעו ישירות מנגיף הקורונה, אינספור ישראלים נוספים נפגעו כלכלית ותעסוקתית מהמצב, ורבים עוד יותר נפגעו (ועדיין נפגעים) נפשית בצורות שונות. בעונת החגים הנוכחית כמעט אף משפחה ישראלית לא זכתה לצאת לחופשה השנתית הנחוצה כל כך, וזה ללא הצדקה מספקת.

חופשה בצימר בצפון היא דוגמה לחופשה האולטימטיבית, המתבקשת והמתאימה ביותר לרוח התקופה, בה כולנו נאלצים ליישם כללי ריחוק חברתי על מנת להגביל את התפשטותה של המגפה. בניגוד לבתי מלון מרובי אורחים בהם קשה להתחמק מאנשים אחרים סביב שולחן הבופה של ארוחת הבוקר ובניגוד למרכזי קניות או אירועים תרבותיים רבי משתתפים, צימר הוא מקום האירוח המושלם לחופשה. זאת מכיוון שצימר, מטבעו, הוא מקום אירוח מבודד בו האורחים זוכים למרחב אישי ואוטונומי משלהם, ללא אורחים אחרים וללא צורך לבוא במגע עם אף אחד אחר.

חשבו על חופשה טיפוסית בצימר בצפון – אתם והמשפחה מקבלים לידיכם צימר מפנק ופרטי, ללא חדר אוכל המלא באורחים אחרים וללא מעליות או מסדרונות בהם עליכם לחלוף על פני אנשים אחרים, כמו שקורה בבתי מלון גדולים. הכניסה והיציאה נפרדות ואינן מצריכות אינטראקציה עם אף אחד, ואפילו לבעל הצימר אפשר לשלם דרך הטלפון או ב"ביט", וכך להימנע לחלוטין מכל מגע עם אנשים אשר מחוץ לקפסולה שלנו. בין אם הולכים לטיולים ברגל או ברכב בחיק הטבע שבסביבת הצימר ובין אם נשארים בצימר, נחים, נרגעים ומשחקים עם הילדים – לא חסרות דרכים להעביר את הזמן במהלך החופשה בצימר בלי להפר את כללי הריחוק החברתי. אז למה לא???

הזמן המושלם גם מבחינת מחיר – לתמוך בענף התיירות המקומי

כפי שציינתי בתחילה, גם מבחינת המחירים זהו הזמן המושלם עבור חופשה בצימר בצפון. בעלי הצימרים משוועים לאורחים ולפרנסה (כמו חלקים גדולים מעם ישראל), ולכן המחירים ירדו משמעותית וניתן למצוא צימרים מפנקים, נעימים ואף יוקרתיים במיוחד, במחירים חסרי תקדים.

פתיחת ענף התיירות לאירוח בצימרים הוא גם מהלך מתבקש ונחוץ ביותר עבור ענף התיירות המקומית וספציפית ענף הצימרים ומקומות האירוח הפרטיים. לאחר יותר מחצי שנה בה המשק משותק לסירוגין וענף התיירות בתהליכי קריסה מתקדמים, אפילו כמה שבועות בהם יותר לאזרחי ישראל לנפוש בצימרים בארץ יכולים לסייע לשקם את הענף המתפורר, ולאפשר לקצת הכנסה מבורכת להיכנס לכיסיהם של בעלי הצימרים המשוועים כל כך לפרנסה.

כלומר, מכל הבחינות מדובר בצעד המתבקש, ההגיוני והשפוי ביותר בו ניתן לנקוט כרגע. אם מאשרים לאלפי חרדים להתקהל באירועי סוכות המוניים – למה לא לאשר למשפחה ישראלית טיפוסית לנפוש כמה לילות בגפה בצימר מפנק בצפון הארץ, ו"על הדרך" לעזור לבעל הצימר לסגור את החודש?...

מה אפשר לעשות היום בחופשה בצימר בצפון?

רבים עשויים לתהות האם יש טעם בכלל להגיע לחופשה בצימר בצפון במהלך הקורונה, כאשר מרבית האטרקציות והפעילויות סגורות. התשובה לכך היא בהחלט יש מה להגיע, גם (ובעיקר) עכשיו.

צפון הארץ הוא אזור פסטוראלי, נעים, מרגיע, ירוק ופורח. במיוחד עבור מי שהיה כלוא בדירה בעיר זו או אחרת ברחבי הארץ במהלך החודשים האחרונים, רק עצם השהייה בצפון יכולה לעשות טוב מאוד לנשמה. מעבר לכך, מסלולי טיולים מרהיבים ומלאי עניין בחיק הטבע לא חסרים בצפון, ואלו אינם מסכנים אף אחד שכן אינם כוללים התקהלות או צורך בקרבה לאנשים אחרים. מעבר לכך, תמיד אפשר לינות כולם יחד בצימר, לבשל ארוחות משותפות, לשחק במשחקים שונים וסתם לרבוץ יחד באווירה שונה מזו של הבית, וכך לטעון מצברים לקראת החזרה הביתה. 

לחיפוש צימרים בצפון, בדרום ובכל רחבי הארץ, מכל המינים, הסוגים וקטגוריות המחירים, כנסו אל אתר Weekend. אנחנו עובדים גם בקורונה, ונשמח לקשר אתכם לבעלי צימרים שונים על מנת ששני הצדדים יוכלו ליהנות ולזכות בכמה רגעי חסד ומנוחה, במהלך השנה המאתגרת כל כך אותה כולנו חווים.