על כך שכמעט כל אחד רוצה לקבל אזרחות אמריקאית אף אחד לא יכול לערער, אך כמו שאתם בטח יודעים מדובר על תהליך ארוך ומייגע. רוב האנשים נוטים לחשוב כי רק אם אחד מהוריהם מחזיק באזרחות אמריקאית, רק אז הם יהיו אוטומטית זכאים לאזרחות המיוחלת. אך נכון להיום יש עוד לא מעט מצבים שבאמצעותם תוכלו לקבל את האזרחות, אזרחות אמריקאית מלאה וחוקית לכל דבר ועניין.

מה אומר חוק הסבא לקבל אזרחות אמריקאית?

החוק קובע כי במידה ואחד מהסבים או אחת מהסבתות של צעיר עד גיל 18 התגורר במשך 5 שנים רצופות בארה"ב, הנכד יהיה זכאי לקבל אזרחות ודרכון אמריקאי. אומנם על פניו זה נשמע כמו תהליך מאוד פשוט, אך הבירוקרטיה לקבלת אזרחות אמריקאית היא לא קלה בכלל. אתם תצטרכו למלא המון טפסים, ובו בזמן לדאוג שלא לטעות באף אחד מהם.

אזרחות אמריקאית עפ"י חוק הסבא – מה צריך לדעת?

ראשית אתם צריכים לדעת כי מדובר על תהליך שיכול לקחת זמן רב, אל תחשבו שאתם מתחילים תהליך פשוט שיסתיים במהירות. הבירוקרטיה האמריקאית בכל מה שקשור לקבל אזרחות היא מאוד נוקשה, ואתם תצטרכו להתאים את עצמכם לבירוקרטיה האמריקאית. חשוב לציין שהיא מאוד שונה מהבירוקרטיה הישראלית שאותה כל אחד מאיתנו מכיר, כך שאתם צריכים לקחת את הנושא הזה לתשומת ליבכם – אל תחשבו שבתוך זמן קצר תחזיקו באזרחות.

בנוסף על מנת שתוכלו לקבל אזרחות אמריקאית עפ"י חוק הסבא יהיה עליכם להביא הרבה מאוד מסמכים. כך שחשוב מאוד להתחיל לאגור מסמכים מבעוד מועד, כך תגיעו למצב שבו לא יהיה חסר לכם אף מסמך. מספיק שיהיה חסר לכם מסמך אחד, ואתם עלולים למצוא את עצמכם בעמדה פחות טובה – והסיכויים כבר לא יהיו לטובתכם. המסמכים שאותם אתם תצטרכו להגיש יהיו מסמכים המוכיחים כי הסבא או הסבתא שלכם אכן התגוררו בארה"ב במשך 5 שנים מלאות.

אל תנסו את מזלכם לבד – תפנו למומחים בתחום

אז כמו שהבנתם קבלת אזרחות אמריקאית עפ"י חוק הסבא זה לא תהליך פשוט, בטח אם חסרים לכם הרבה מאוד מסמכים. לא כל סבא ולא כל סבתא ישמרו את כל המסמכים, בטח אם מדובר על מסמכים שהם מאוד ישנים. לכן אין טעם שתנסו לצלוח את התהליך לבד, כי ברוב המקרים מדובר כמעט כל משימה בלתי אפשרית. תפנו לאנשי מקצוע שמכירים את התחום ואת החוק על בוריו, כך תדעו שאתם לא לוקחים סיכונים מיותרים.