ח"כ מתן כהנא מרשימת ימינה הניח השבוע על שולחן הכנסת את הצעת החוק שלו לביטול חזקת הגיל הרך. המצב הקיים, בו האם מועדפת אוטומטית במקרי גירושין בהם יש מחלוקת בין ההורים על החזקת הילדים - עומד כעת למבחן בהצעת החוק החדשה של כהנא.

כהנא אמר היום (ב') כי החוק הקיים פוגע באבות ובאמהות כאחד: "החוק לפיו ילד עד גיל שש, להורים גרושים, יחיה בחזקת אמו נחקק ב-1962, בתקופה שבה רוב האימהות היו עקרות בית ואחראיות על גידול הילדים, ורוב האבות דאגו לפרנסה. מעל יובל שנים עברו מאז, ובמהלכם התחולל שינוי אדיר: אימהות, לוקחות חלק פעיל בפרנסת הבית, ואבות לוקחים חלק פעיל בגידול ילדיהם. אך החוק לא השתנה ובכך הוא יוצר אפליה מגדרית שלא מתאימה לתקופתנו.

עוד אמר כהנא: "בעקבות פסיקת בית המשפט העליון לפני שנתיים התחדדה ההבנה שישנם מקרים שבהם ראוי להפחית את סכום המזונות בהתאם לחלוקת זמני השהות, אך להפחתה זו אין כל קשר להגדרה ההורית. ראייה מקצועית חדשה זו, שמפרידה בין המינוחים "הגדרה הורית" ו"חלוקת זמני השהות", מביאה לכך שכיום לחזקת הגיל הרך אין כל השפעה על סכום המזונות. בכך ירד החסם העיקרי להתנגדות לביטול החזקה".

השבוע הניח כהנא על שולחן הכנסת הצעת חוק לביטול חזקת הגיל הרך: "שינוי החוק הוא הכרחי כדי למנוע את המריבות הכה מיותרות בין בני הזוג הגרושים על הגדרתם ההורית, וכדי לאפשר לילדים הורות מיטיבה של שני הוריהם. הגיע הזמן לתקן החוק ולקבע שוויון מלא בין גברים לנשים, גם בהיבט הזה. בכל מחלוקת בין בני זוג, טובת הילד תהיה הקריטריון היחיד להחלטה לגבי המשמורת על הילד".