משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי 1,831 איש אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה. 438 חולים מאושפזים במצב קשה, ו-116 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה מתו 906 חולי קורונה בישראל. שיעור החיוביים לנגיף היה גבוה בהרבה מבימים האחרונים - 8.2%. היום שיעור החיוביים (8.9%) היה אף גבוה יותר ומספר המאומתים מחצות - 644.

בתוך כך, עובדי המעבדות הודיעו כי הם צפויים להכריז כל שביתה ממחר (א'), במסגרתה רק נדבקים חיוביים לנגיף הקורונה יקבלו תשובות לבדיקות, ואילו הנבדקים השליליים יאלצו להמתין בבידוד ארוך, יקר ומיותר. אסתר אדמון,יו"ר הסתדרות המיקרוביולגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, הסבירה את הסיבות להחלטה: "הממשלה העניקה לנו סטירת לחי מצלצלת, במקום להשקיע בפיתוח ובשיפור המעבדות הציבוריות ובעובדים המסורים, שמזה שנים מרוויחים שכר עבדים, היא בזזה את הקופה הציבורית וחתמה על הסכמים סודיים, נסתרים מהעין, עם יזמים פרטים, כדי להתחרות במעבדות הציבוריות, בתנאים לא אפשריים".

עוד אמרה אדמון: "אנחנו בימים אלו לא מצליחים לגייס עובדים צעירים למעבדות בבתי החולים ובקופות. מסתבר שתם עידן הפראיירים!  אנשים מעדיפים לעבוד במעבדות פרטיות, ולהרוויח פי 2, 3 ואפילו פי 4, מאשר לעבוד במערך הציבורי המשפיל. השביתה שלנו מחר היא כדי לעצור את ריסוק המערך המעבדתי הציבורי בישראל".