בעקבות התיקון להצעת חוק השבות של ח"כ סמוטריץ, הרב חיים נבון הסביר בפוסט ברשתות החברתיות מדוע הוא תומך בו: "בשנים האחרונות, כמחצית מכל העולים, ורוב העולים ממדינות מסוימות, אינם יהודים - התוצאה היא שלמרות נס הילודה היהודית בישראל, שיעור היהודים בישראל הולך וקטן (בקצב איטי) בכל שנה"

הרב נבון הוסיף וכתב: ״הגיע הזמן לאמץ את ההצעה שהעלו (בנפרד) ציפי לבני, פרופ' רות גביזון ורבים אחרים, ולמחוק את סעיף הנכד מחוק השבות. ליתר דיוק, נראה לי שצריך יהיה לתקן אותו: אדם שאינו יהודי ואינו בן של יהודי, אלא רק נכד של יהודי, יהיה זכאי לאזרחות ישראלית רק אם הוא נרדף בשל מוצאו היהודי. ברוך השם, אין היום בעולם רבים כאלו".

״הסעיף האנכרוניסטי הזה לא היה בחוק השבות המקורי, אלא נוסף לחוק בשנת 1970. בתקופה ההיא ישראל הייתה מדינה נחשלת מבחינה כלכלית, ואף אחד לא העלה על דעתו שגויים רבים מכל פינות תבל יחפשו במסמכים ישנים כל קשר משפחתי שיאפשר להם להגר לישראל, מסיבות כלכליות, גם אם אינם מרגישים שום זיקה לעם היהודי. השינוי הזה נחוץ היום, לפני שיהיה מאוחר מדי", הדגיש הרב נבון. 

עוד אמר הרב נבון: "אדגיש שאין לי שום טענה למהגרים הללו: אנחנו מזמינים אותם, אז הם באים. אלו מהם שלא חוזרים לארצות מוצאם עוד באותו יום, הופכים לאזרחים מועילים, כמו כל אזרח אחר. אין לי שום טענה נגדם; יש לי בהחלט טענה נגדנו, תושבי המדינה היהודית היחידה בעולם. המצב העכשווי הוא שחוק השבות מקטין את אחוז היהודים באוכלוסייה הישראלית, ולא על זה חשבו מחוקקיו. את הטעות הזו חייבים לתקן".

נזכיר כי ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ יעלה מחר (ד') במליאת הכנסת את תיקון חוק השבות ומחיקת סעיף הנכד. הצעת תיקון החוק אשר זכתה בעבר לתמיכה של גורמים מהפוליטיקה הדתית, אך התנגדויות קשות מצד חברי הכנסת יוצאי חבר העמים.