על מנת להבין מהי אופטימיזציה לאתר אינטרנט, חשוב להבין קודם את מהות הקידום האורגני – מהו בעצם קידום אורגני (SEO) ומהו העיקרון על פיו מקודמים אתרים באופן אורגני במעלה תוצאות החיפוש של גוגל? בהתאם למאפייניו של קידום אורגני מוצלח, ניתן להבין טוב יותר מהי אופטימיזציה לאתר ומדוע היא חשובה כל כך.

 

קידום אתרים אורגני – עיקרון מנחה

קידום אתרים, הידוע גם כ – "SEO" או פשוט כ"קידום בגוגל", הוא תחום במסגרתו מנסים להביא אתרי אינטרנט מסוימים למעלה תוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש, בחיפושים עבור ביטויים רלבנטיים ומילות מפתח מרכזיות הקשורות לתחום בו עוסק אתר זה. בעוד קידום ממומן מאפשר לנו לשלם ישירות לגוגל, פייסבוק או כל פלטפורמה מרכזית אחרת על מנת שזו תציב את הקישור לאתר שלנו במעלה תוצאות החיפוש, קידום אורגני הוא תחום במסגרתו משנים ומשפרים את האתר בדרכים שונות על מנת שיעלה באופן "אורגני" וטבעי במעלה תוצאות החיפוש, ויגיע לבסוף לאחד מהמקומות הראשונים בזכות עצמו ובזכות השינויים שביצענו בו.

העיקרון המנחה של קידום אורגני, אם כך, הוא הענקת ערך מוסף אמיתי לגולשים, כזה אשר יהפוך את הביקור שלהם באתר לחיובי ומועיל מבחינתם, ולא סתם לביקור מקרי אשר מסתיים לאחר  כמה שניות, כמו שקורה לא פעם במקרה של קידום ממומן ואגרסיבי אשר נועד לבלבל ולמשוך גולשים בכל מחיר.

למה הכוונה בהקניית "ערך מוסף" אמיתי לגולשים? ובכן, זה כבר תלוי באופי האתר, בתחום בו הוא עוסק ובמה שיש לו להציע. אך באופן כללי הכוונה היא להעניק לגולשים מידע איכותי ועשיר אודות התחום בו התעניינו, לספק להם עניין אמיתי, לקשר אותם לאתרים אחרים בהם הם מתעניינים ואשר רלבנטיים עבורם ולסייע להם לחוות חוויה טובה, נעימה ויעילה כתוצאה מהביקור שלהם באתר שלנו. בקיצור – לגרום להם לרצות לחזור לאתר שלנו שוב ולהרגיש כי הם אכן מקבלים ממנו משהו חיובי וממשי...

 

להסביר לגוגל ולגולשים שהאתר שלנו אכן מציע ערך מוסף משמעותי - אופטימיזציה

עכשיו אנחנו יכולים להבין טוב יותר למה הכוונה במונח "אופטימיזציה" כאשר נעשה בו שימוש במסגרת קידום אתרים אורגני – באופן הכללי ביותר ניתן להגדיר זאת כהפיכת האתר לאופטימאלי, בכל הנוגע לערך המוסף שהוא מציע לגולשים ולאופן בו הוא "מתקשר" עם גוגל וגורם לו להבין כי הוא אכן אתר איכותי ואטרקטיבי בתחומו.

כיצד זה נעשה? ובכן, ישנן דרכים טכניות מתקדמות רבות על מנת להפוך את חוויית הגלישה והשימוש באתר לטובה, נעימה ויעילה יותר עבור הגולשים, כמו גם על מנת לגרום לאלגוריתם של גוגל להבין זאת ולכן לקדם בעקביות את האתר במעלה תוצאות החיפוש.

 

להלן כמה מהפעולות העיקריות והמרכזיות אותן מבצעים במסגרת אופטימיזציה לאתר, לצורך קידום אורגני אפקטיבי לאורך זמן –

 

אופטימיזציה למבנה האתר – קביעת האופן בו האתר בנוי, חלוקת הדפים בתוכו (ההיררכיה של האתר), מידת הקלות בה ניתן לנווט באתר ועוד – את כל אלו ניתן ורצוי לשפר מבחינה טכנית, ושיפור זה משפר בדרכים שונות את חוויית הגלישה והשימוש באתר, מה שיביא בסופו של דבר גם לקידומו האורגני בגוגל. אופטימיזציה למבנה האתר מתחילה כבר בשלבי ההקמה הראשונים שלו, עם בחירה נכונה ומושכלת של כתובת דומיין וביצוע מחקר מקצועי מעמיק של מילות המפתח והביטויים הרלבנטיים לקידום עבור אתר ספציפי זה

 

אופטימיזציית תוכן – מנקודת מבטם של הגולשים, התוכן הוא החלק החשוב והמרכזי ביותר בכל אתר אינטרנט, והכוונה היא לכל סוגי התוכן – טקסט, תמונות, סרטונים וכו'. אופטימיזציה לתוכן האתר כוללת פעולות רבות שונות שיש לבצע בהקשר זה, החל מהתאמה ויזואלית של התוכן לעמודים בהם הוא מופיע ועד להעלאה שוטפת של תכנים רלבנטיים ואיכותיים אשר מעבירים ידע רלבנטי אודות התחום בו עוסק האתר. גם אופי התוכן עצמו חשוב בהקשר זה – נרצה שהטקסטים ייכתבו בצורה קוהרנטית ויכילו כמות מסוימת של חזרות על ביטויים ומילות מפתח, שהסרטונים שיעלו יכילו תיאור כתוב קצר וקולע וכו'

 

בניית פרופיל קישורים חיצוניים – במסגרת ביצוע אופטימיזציה לאתר נרצה לוודא גם כי הוא מקושר בצורה ענפה לאתרים אחרים ברשת,אתרים איכותיים וגדולים יחסית מבחינת התעבורה הנכנסת אליהם, אשר יכילו טקסטים עם קישורים המפנים לאתר שלנו. זו דרך מצוינת לגרום לגוגל להבין כי האתר שלנו איכותי ומרכז פעילות רבה בתחום מסוים

 

התאמה למובייל – כיום, חלק בלתי נפרד מאופטימיזציה לאתר הוא התאמה של האתר לגלישה ממכשירים ניידים. יש לוודא כי הטקסטים מותאמים גם לקריאה מסמארטפון, כי הכפתורים והקישורים השונים מרווחים מספיק לתפעול ממסך מגע קטן ועוד.

 

לסיכום, אופטימיזציה לאתר היא חשובה מאין כמוה ועומדת בלב הקידום האורגני. מומחה קידום אתרים מקצועי הוא האדם שאתם רוצים שיבצע את האופטימיזציה עבורכם, במידה ואתם מעוניינים בקידום אורגני יעיל ומהיר ככל הניתן.

 

 

נכתב על ידי תמי לב – קידום אתרים בגוגל