כשמדמיינים מעבר דירה לרוב עולה תמונה של מספר מובילים שאורזים ומעמיסים עשרות ארגזים ורהיטים אל תוך משאית גדולה. בפועל, המציאות מעט שונה ויכולה להפתיע אתכם מהסיבה שמרבית המעברים בישראל הם בכלל של דירות קטנות שלא מחייבות הזמנת חברת הובלה גדולה ויקרה.

זה לא שאינכם יכולים להזמין את החברות המוכרות אך קחו בחשבון שזה הולך לעלות לכם כסף ולעתים גם הרבה.

הדבר שמעניין במעברי דירות קטנות הוא שעם ניהול נכון ובחירה נבונה של שירותי ההובלה, אפשר להוביל דירה קטנה בכמה מאות שקלים לכל היותר.

לא משנה אם אתם זוג צעיר, סטודנטים או רווקים שצריכים לעבור דירה, כך תעשו את זה באופן הנכון והזול.

הזמינו הובלה לפריטים שאתם לא יכולים להוביל

אחת הדרכים להוזיל את המחיר של המעבר היא להשתתף במאמץ ההובלה. אינכם נדרשים לשבור את הגב ולהוביל חפצים כבדים. בסופו של דבר, שירותי הובלה זה מקצוע שצריך לדעת איך לבצע אותו ולהיות ערוך אליו.

לכן ההמלצה היא להזמין שירותי הובלת רהיטים וחפצים אחרים שאינכם יכולים להעביר מפאת המשקל או המידות שלא נכנסות לרכב.

את הקרטונים והפריטים הקטנים מצד שני, תוכלו להוביל באופן עצמאי ברכב שלכם וכך להשיג את שתי המטרות. הראשונה היא להוביל את כל תכולת הדירה והשנייה, לעשות את זה כמעט בחינם.

השכרת טנדר להובלה עצמית

דרך נוספת להוזיל את המחיר של מעבר דירה קטנה הוא להוביל אותה באופן עצמאי לחלוטין. זהו צעד שיכול להתאים לרבים מפני שמי שמתגורר בדרך כלל בדירות קטנות הם בני האוכלוסייה הצעירה שאינם נרתעים מהרמת משאות כבדים.

אם זה המצב גם במקרה שלכם, תוכלו להוביל בעצמכם וכך לבצע אותה בחינם או בסכום שקרוב לכך.

הבעיה המרכזית במודל הזה או שלמרבית האנשים אין רכב מתאים להובלת פריטים גדולים כמו מקרר או רהיטים.

הפתרון יכול להיות בקבלת עזרה מחבר עם רכב מתאים, על ידי השכרת טנדר להובלה או אפילו באמצעות השכרת נגרר בלבד.

כיום פועלות בישראל עשרות חברות שמציעות נגררים ורכבים מסחריים להשכרה ואפילו כאלה שיציעו לכם אל כל השירותים האלה כולל נהג.

באמצעות השכרת טנדר ו/או נגרר, תוכלו להוביל את הדירה שלכם באופן נוח ועם מעט עזרה מחברים או בני משפחה, אפילו לעשות את זה במהירות ויחסית בקלות.

לא לחסוך באריזה

יש פעולות שאפשר ומומלץ לחסוך בהן (כדוגמת שירותי ההובלה), אך באותה הנשימה, יש שירותים שהחיסכון שם אינו כדאי מפני שהסיכון והזמן שנלווים לכך, פשוט אינם מצדיקים את זה.

אחת הפעולות שאנו ממליצים לבצע ממש כמו בדירות גדולות היא האריזה. המשמעות היא שצריך לארוז במלוא הרצינות וההשקעה מפני שאריזה טובה יכולה להיות ההבדל בין הובלה מהירה ובטוחה לבין אי סדר ובמקרים קשים אפילו חפצים שניזוקים.

כדי לארוז דירה מומלץ לרכוש קרטונים לאריזה במידות וסוגים שונים שמתאימים לאריזת בגדים מצד אחד אך גם לכלי מטבח מהצד השני.

רכישה של חומרי אריזה מתאימים תאפשר לכם לארוז באופן בטוח ונוח לנשיאה – עניין שמקבל חשיבות גבוהה עוד יותר כאשר אתם הם אלה שמרימים כאמור את הארגזים.

טיפים לאריזה

הצעד הכי מורכב וממושך במעבר דירה הוא האריזה. יחד עם זאת, מאחר שהדירה קטנה, האריזה שלה הולכת להיות הרבה יותר קצרה ופשוטה ביחס לדירה גדולה אך למרות זאת, חשוב להקצות לה מספר ימים ולבצע אותה במלוא תשומת הלב.

כמו כן כדאי להקפיד על כמה כללי בסיס שיסייעו לכם לארוז את הדירה שעוזבים באופן מסודר ולקצר את משך הסידור של הדירה החדשה בימים שלמים.

  1. השתמשו בקרטונים מתאימים – גדולים לאריזת חפצים קלים בעלי נפח ומחוזקים וקטנים לאריזת פריטים כבדים וקטנים כמו צלחות וספרים.
  2. הפרידו בין החדרים – אל תערבבו את התכולה של החדרים השונים מפני שכך תוכלו לסדר את הדירה החדשה במהירות יחסית.
  3. לתעדף – התחילו לארוז את החפצים שאתם לא צריכים והתקדמו לאלה שכן.
  4. סימון – סמנו את כל הארגזים ורשמו מה יש בתוכם כך שתוכלו לדעת לאיזה חדר כל ארגז שייך ומה יש בתוכו.
  5. הימים הראשונים – סידור הדירה החדשה יכול להימשך מספר ימים שמלווים באי סדר ונוחות. לכן מומלץ לארוז בנפרד חפצים ובגדים שישמשו אתכם בתקופה הזאת.

ההבדל בין דירה גדולה לקטנה

כולנו מכירים את הסטיגמות על מעברי דירות בכלל ועל ענף ההובלות בפרט ולכן מרבית האנשים מנסים להיערך באופן הכי טוב שהם יכולים ובכלל זה פונים לחברות הובלה מומלצות מבעוד מועד ומשקיעים בתהליך את מלוא הזמן והאנרגיה הדרושים.

זה כשלעצמו תהליך מאוד רצוי ואנו סבורים שמי שמתכונן למעבר באופן מקצועי, יוכל לקצור את הפירות ולעבור בראש שקט פחות או יותר, בלי הפתעות וכאבי ראש מיותרים.

יחד עם זאת, כשאתם צריכים להעביר דירה קטנה, הזמנת חברה גדולה עם 4 מובילים ויותר, יכולה להתברר כהחלטה שתעלה לכם כסף ושבהחלט אפשר להימנע ממנה שהרי בסופו של דבר, כדי להעביר 20 ארגזים ועוד כמה רהיטים ומקרר, אתם לא צריכים את כל הלוגיסטיקה היקרה הזאת ואם תפנו אל מובילים שמתמחים בהובלה קטנה, תוכלו לעתים לחסוך מאות שקלים ויותר.

יש לכך סיבה מאוד הגיונית שהרי זמן עבודה של חברת הובלה לרבות העובדים והרכב הגדול, יהיה יקר יותר ביחס למוביל עם טנדר שבא אליכם. מה גם שבשורה התחתונה, כדי להעביר דירה קטנה, אתם לא צריכים יותר מזה.

יתירה מכך, אם אתם חברה צעירים עם קצת רצון וכוח פיזי, תוכלו לצמצם את העלויות בעוד עשרות אחוזים, על ידי נקיטת צעדים פשוטים למדי.