דירות להשכרה בתל אביב הן עסק מעניין. מצב אחד אנחנו יודעים שהם מבוקשות כמו לחמניות חמות במאפייה שמוכרת לאנשים שמכורים לבצק. מצד שני אנחנו יודעים שאנחנו מבקשים מחירים ממש גבוהים עבורן, ואנחנו רוצים לעשות את המיטב כדי להצדיק אותו.

בייחוד, כשזו דיעה ופרספקטיבה שיכולה להתרחב ולהמשיך להתרחב בקרב בעלי הדירות, שיש להם דירה או שתיים בתל אביב. מה אם כולם יחליטו למכור דירה נהדרת ויפהפייה לאנשים שרוצים בה? או כמובן, להשכיר אותה? מה אם אנשים יתחילו עכשיו להתמקח על המחיר, וידרשו שיפוץ כזה או אחר כדי שהדירה תהיה ראוייה יותר למגורים?

מה אם לתת לאנשים לגור בדירה לא נעימה, לא בטוחה, לא נקייה וכן הלאה - אינו הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות עם הנכסים שלנו? מה אם אנחנו רוצים לתת לאנשים לגור במקום שנעים להם, ולאסוף מהם שכר דירה (או דמי רכישת דירה) תוך שאנחנו יודעים שנתנו להם את הטוב ביותר שאנחנו יכולים?

כי אנחנו לחלוטין יכולים לעשות זאת. גם אם זה פשוט יותר לא לעשות את המאמץ, לא ללכת את הצעד הנוסף לקראת האנשים שרוצים לגור בדירה שלנו. מצד שני, זה לא באמת פשוט יותר לא ללכת את הצעד הנוסף, כי סביר להניח שאכפת לנו מהאנשים שאנחנו מעניקים להם את הזכות לגור בדירה שלנו. וסביר להניח, שאכפת להם מעצמם מספיק, כדי לרצות לגור במקום שנעים להם.

זה מתכתב עם עקרון מסוים בעסקים - כשאתה לוקח מחיר גבוה, אתה בעצם מושך אלייך רק את האנשים שמוכנים לשלם לך את הסכום הזה, ומרחיק את כל מי שלא. כלומר, רק מי שמעריך אותך, ואת שירותייך, באמת - מוכן לעבוד איתך בתעריפי מחיר גבוהים. באופן דומה, יש לנו מחשבה שבעלי הדירה רוצים למשוך לעצמם דיירים, שבאמת רוצים לגור בדירה שלהם. לא כי אין להם ברירה, או כי הם פועלים מתחושת חוסר מסוימת - אלא כי בדירה הזאת הם בחרו. זה איכשהו מרגיש שמח יותר, ואנחנו יודעים שהדירה "תישמר" יותר כשהיא תחת חסות השוכרים, וכל מי שגר בה.

אז כן - להשקיע בדירה שאנחנו משכירים/מוכרים. איך לעשות זאת? אפשר לעשות זאת בעצמנו. ועם זאת, זמן, כסף, מומחיות, אנרגיה, תשומת לב? אנחנו באמת רוצים להשקיע את זה? אפשר. ואפשר גם ללכת על הנדימן. שהוא פשוט איש תחזוקה, או שיפוץ, שיכול לעשות את השינויים המתבקשים בדירה שלנו כדי להעלות את רמת המחיה בה. 

בין אם מדובר בלפתוח מרחבים ולהפיל קירות, או בשיפוץ הרצפה - הנדימן יכול לעזור בכך, כדי להעלות את רמת איכות החיים בדירה, שבתל אביב. המחלקה בוואריה יכולה לעזור, שכן היא שומרת לעצמה מאגר מידע של הנדימנים שהיא נמצאת איתם בקשר, וזהו תפקידם וייעודם במסגרת ההתקשרות העסקית שלהם עם וואריה. 

ואם בכל מקרה אנחנו מתכוונים לשתף את הדירה שלנו בלוח הדירות להשכרה של וואריה, אולי מחלקת הנדימן בוואריה יכולה לתמוך גם את "הפינה" הזאת, לעבר דירה שאנחנו באמת רוצים שהדיירים שלנו יגורו בה.