שופט העליון מזוז: "מציאות שבה נאשם בפלילים מקים ממשלה - כשל מוסרי"

שופט בג"ץ הביע את דעתו על הרכבת הממשלה בידי נתניהו, זאת כחלק מהסברו לדחיית העתירה נגד הרכבת הממשלה. השופט קרא הוסיף: "אין ראוי שח"כ שהוגש נגדו כתב אישום יכהן כרה"מ". בליכוד הגיבו: "מי שרוצה להחליף את ראש הממשלה יכול בוודאי להתמודד בבחירות ולתת לאזרחים להחליט בעצמם"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/05/20 18:43 ד בסיון התשפ

שופט העליון מזוז: "מציאות שבה נאשם בפלילים מקים ממשלה - כשל מוסרי"
מזוז. "כשל מוסרי", צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

שופטי בית המשפט העליון מפרסמים היום (ד') את נימוקיהם להחלטות שניתנו לפני כחודש, שדחו את העתירות נגד הרכבת ממשלת האחדות של בנימין נתניהו ובני גנץ, והעניקו לנתניהו את האפשרות להרכיב ממשלה. נשית בית המשפט אתר חיות לא הוסיפה דברים על מה שאמרה בדיון על העתירות, אך ציינה כי היא מצטרפת לחלק מהדברים. 

שופט בית המשפט, מני מזוז אמר כי "המציאות שבה נאשם בפלילים בעבירות חמורות מתחום טוהר המידות מקים ממשלה ועומד בראשה, מעוררת קושי ציבורי-מוסרי שקשה להפריז בעוצמתו. מציאות כזו משקפת משבר חברתי וכשל מוסרי של החברה ושל המערכת הפוליטית בישראל", אך הוסיף, "בית המשפט אינו יכול להחליף את תפקיד הציבור והמערכת הפוליטית אל מול מציאות כזו".

גם השופט ג'ורג' קרא אמר דברים דומים והסביר כי "אין זה ראוי מבחינה ציבורית שחבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות על טוהר המידות יקבל לידיו את המנדט להרכיב ממשלה ולכהן כראש ממשלה. עם זאת, משההכרעה הובאה לפתחו של בית המשפט, היא הוכרעה משפטית וכל אשר נקבע הוא, שאין מניעה משפטית, כי הרכבת הממשלה תוטל על חבר הכנסת נתניהו", אך סייג ואמר כי דחיית העתירה לא נותנת תוקף כשרותי לעניין במרחב הציבורי. 

בליכוד מיהרו להגיב על הדברים ואמרו: "אזרחי ישראל בחרו בראש הממשלה נתניהו ברוב עצום, כשהליכוד קיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר שקיבלה מפלגה בתולדות המדינה. זה היה ניצחון ענק למנהיג הימין והבעת אמון חד משמעית בו. בדמוקרטיה האזרחים מצביעים בקלפי ובוחרים את ראש הממשלה. מי שרוצה להחליף את ראש הממשלה יכול בוודאי להתמודד בבחירות ולתת לאזרחים להחליט בעצמם"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן