נתניהו: נבחן הסדרת קנאביס בישראל

ראש הממשלה הודיע כי החליט לקדם מחיקת רישום פלילי למשתמשי קנאביס, וכי שר המשפטים אוחנה יקים ועדה, יחד עם גורמי מקצוע ועם יו"ר 'עלה ירוק', שתבחן הסדרת שוק חופשי לקנאביס בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 16:37 כח בשבט התשפ

נתניהו: נבחן הסדרת קנאביס בישראל
ג'וינטים של קנאביס, צילום: shutterstock

האם הקנאביס יהפוך לחוקי בישראל, וניתן יהיה לרכוש אותו ללא צורך באישור רפואי? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע אחר הצהריים (א') כי יקדם מחיקת רישום פלילי למשתמשי קנאביס, וכן הודיע כי תקום ועדה, בראשות שר המשפטים אמיר אוחנה ובשיתוף יו"ר 'עלה ירוק', שיבחן את הסדרת שוק הקנאביס בישראל.

"בחנתי את הנושא והחלטתי על קידום מחיקת רישום פלילי לעשרות אלפי ישראלים על שימוש אישי והחזקה בקנאביס, דבר שגורם סבל מיותר לרבים ועומס בבתי המשפט". נאמר בהודעת ראש הממשלה, שיצאה בשעה 4:20 אחר הצהריים בדיוק. 

עוד כתב: "השר אוחנה החל בעבודה בנושא והוא יעמוד בראש ועדה עם גורמי מקצוע ואורן ליבוביץ' יו"ר 'עלה ירוק', שתבחן את ייבוא המודל הקנדי להסדרת שוק חוקי בישראל".

כזכור, גם ערב הבחירות בחודש אפריל התייחס נתניהו לנושא הקנאביס, בתשובה לשאלה על לגליזציה של קנאביס, אמר ראש הממשלה בתכנית 'הליכוד TV' המשודרת בעמוד הפייסבוק שלו, כי הוא "בודק את השאלה, המשך יבוא". גם טרם הבחירות בחודש ספטמבר, במסגרת ההסכם עם 'זהות' של משה פייגלין, הבטיח נתניהו כי יקדם את הסדרת הקנאביס הרפואי בישראל.

בתגובה להודעת ראש הממשלה תקף יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וטען כי מדובר בספין: "נתניהו, שוב אתה נגרר? מה שלא עשית במשך עשר שנים לא תעשה גם בעוד 10 שנים. שנים אתה מוכר אשליות לחולים שזקוקים לקנאביס רפואי ולצעירים שלנו בניסיון נואש לקושש קצת קולות. 
את הספינים שלך על חשבון החולים תשמור לעצמך".