"אנחנו בריאים": נוסעי 'ספינת הקורונה' נחתו בישראל

11 הישראלים שהיו נצורים מתחילת החודש על ספינת "דיימונד פרינסס" ביפן נחתו לפנות בוקר בישראל. הפרמדיקים של מד"א, שניהלו את הפינוי התמגנו באמצעות חליפה מיוחדת. עם ירידתם מהמטוס אמרו הנוסעים לצוותי הרפואה: "אנחנו לא חולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/20 08:29 כו בשבט התשפ

"אנחנו בריאים": נוסעי 'ספינת הקורונה' נחתו בישראל
צילום: דוברות מד"א

הישראלים שהיו נצורים מתחילת החודש על ספינת "דיימונד פרינסס" ביפן נחתו לפנות בוקר (ו') בישראל. מיד לאחר הגעתם הם הועברו למתחם מבודד שהוקם במיוחד בבית החולים שיבא בתל השומר. ארבעת הנוסעים הישראלים שאובחנו כנשאים של נגיף הקורונה עדיין מאושפזים בבידוד בבית חולים ביפן בית החולים קיים שני תרגילים לקראת קליטת הנוסעים שיפגשו את קרוביהם רק בעוד שבועיים.

11 הישראלים נחתו בנמל התעופה בן גוריון בסביבות השעה 4:30, אחרי שהמטוס עצר בדרכו בטיביליסי שבגיאורגיה לצורך תדלוק והמריא משם בסביבות השעה 2:00 בלילה. צוותי מד"א נערכו במקביל לקליטה ולפינוי של המטיילים הישראלים ותודרכו בהתאם. "המטרה היא להחזיר את הישראלים לשגרה", ציין פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא. "הם נמצאים כרגע בסבירות גבוהה להדבקה, נדע מה מצבם רק בצהריים".

הפרמדיקים של מד"א שניהלו את הפינוי התמגנו באמצעות חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים ייעודיים, בהתאם לפרוטוקול הנהוג במקרים שבהם קיים סיכון להדבקה בנגיף. רמי מאושר, פרמדיק מד"א שליווה את הנוסעים במיניבוס, סיכם את הפינוי: "אירוע מספק. עשו חיטוי לאוטובוס ועכשיו הולכים לישון מרוצים. כולם אמרו תודה והבינו את גודל המשימה. יש כאלו שקשה להם עם הבידוד, אבל יהיה בסדר".

עם ירידתם מהמטוס אמרו הנוסעים לצוותי הרפואה ברחבת החניה בנתב"ג: "אנחנו בריאים, אנחנו לא חולים". אחד מהם בירך: "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה".